Festlig fredag

 

2012-06-19 17.01.21

All denna grönska! Att en lupin kan vara så vacker!

2012-06-15 17.06.45

Fredagskvällen var vi från Södra BB bjudna till vår Carina som fyllt 50 år. Kan knappt tro det! Det bjöds inte bara på gott bubbel Maten var jättegod. Vi blev tolv personer till slut och maten hade säkert räckt till tolv till. Och vädret kunde man inte klaga på. Fantastiskt vackert och varmt! Kunde sitta ute sent!

2012-06-15 20.32.09

Alla kom inte med bussen. Christine kom på sin egna HD.

2012-06-15 21.04.31

Carina bor i Tyresö i ett jättegulligt radhus. I Tyresö hade jag aldrig varit  tidigare, man vidgar sina vyer! Hennes lilla trädgård var fantastiskt vacker. Och jag föll för hennes jättefina pioner.

2012-06-16 20.16.28

I helgen hittade jag Åsa E favorit i ostdisken. Och den är himmelskt god vill jag lova.

Jag har varit dålig på det där med bloggande på sistone. Men det har bara regnat och regnat och man har bara åkt mellan hemmet och SÖS.

2012-06-19 16.18.47

Igår måndag var jag och inspekterade Irenes nya lägenhet. Måste ha varit nåt i luften, för jag var lite tung i huvudet i morse:-) Idag var det skitväder på morgonen. Men när jag slutade var det väldigt blåsigt med så varmt och skönt så benen gick av sig själv mot Stureby. Det är nu så mycket grönska så kolonilotterna nästan förvinner i grönskan.

2012-06-19 16.23.03

I mitten på –80 talet och 5-6 år seglade jag varje sommar och ibland så får jag ett sådant sug efter båtlivet. Det är så härligt!

2012-06-19 16.57.47

På väg hem passerar jag Årsta fältet .Till och med det är vackert när solen äntligen lyser igen. I år har vi haft den kallaste juni på över 60 år! Men till helgen har jag beställt finväder för då åker jag och vännen till Gotland över midsommar. Men innan des ska min mellersta dotter firas.

Ha de!

Kommentarer

  1. Då håller vi tummar och tår för en varm och solig midsommarhelg på Gotland. Stor kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala