Inbrott i källarförrådet igen!!

 

 

Fan också! Jag som alltid sagt att det är väldigt lugnt område jag bor i. Sedan två år tillbaka har det flyttat in ett par kriminella killar i en port på andra sidan huset. Polisen har varit här flera gånger men det händer inte så mycket för det. Då, för två år sedan så hade jag inbrott första gången, då hade dom rivit om så allt låg huller om buller och en del verktyg försvann. I förrgår var jag ner i källaren med lite blomkrukor när jag upptäcker att någon brutit upp mitt låset  till mitt förråd, Igår var polisen här igen och vi stod och pratade och jag säger att inget var stulet som jag kunde se. Men det var något som inte stämde ändå! Så igår kväll var jag jättetrött efter ha blivit störd vid tre tillfällen precis när jag skulle till och somna kvällen innan, då plötsligt slår det mig vad det var som inte stämde. Jag som trodde att jag var jättesmart så jag hade helt synligt ställt Åsas väska med kriminalvårdens logga på uppe på en kartong. Tänkte i min enfald att det skulle kanske avskräcka någon tjuv. Och i den väskan låg en del andra väskor också. Jag hade också min röda lackväska där, den försvann också. Så djävla onödigt.Mitt väskförråd decimerades kolossalt. Den enda väska de ratade var en gammal ful lila ryggsäck, den hade dom kunnat få om dom frågat!

 

Bortsett från källar eländet så är jag ledig fredag, lördag och söndag. Härligt. Imorgon ska jag organisera i min garderob Jag har köpt trådbackar och ska försöka sortera och kasta vilket jag är dålig på. Ska försöka bättre mig! Jag ska också fota lite mer än jag gjort. Så kanske jag bloggar i helgen eller i början på veckan.

Ha nu en trevlig helg alla vänner!

Kommentarer

  1. Men jösses vad onödigt! Vad ska dom med väskor till? Går väl inte att sälja och tjäna pengar på?!

    Trevlig helg på dig själv, jag är hemma och jätteförkyld :(

    SvaraRadera
  2. Dom måste väl ha någotatt frakta stöldgodset i antar jag. Jag hör av mig imorgon.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Idioter!
    Men du får kanske trösta dig med att inbrottet var i förrådet och inte i själva lägenheten.
    Kram och ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Så arg jag skulle bli. Så onödigt och obehagligt.
    Hoppas att du får en riktigt bra helg.
    kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala