Hönsmamma

2012-06-13 18.42.09

Någon hönsmamma har jag aldrig varit, inte ens när dom var små. Det är klart att man vill skydda dom från allt ont som kan hända. Men samtidigt så måste de ju få prova och se att de klarar av vissa saker, hur ska dom annars kunna bli rustade för livet.”Allt här i livet är inte roligt sa jag tydligen” lite då och då. I tonårsåldern då? Nä, inte ens då ! Tvärtom det var en härlig tid! Jag är så himla stolt över mina döttrar, alla tre, som blivit så fina, varma och goda människor. Omtänksamma och med ett stort rättvisepatos. De har alltid stått på den svages sida om ni förstår! Dom kommer aldrig att försvinna i någon grå massa. De både hörs och syns:-) och vågar ta plats.

 

När min mamma envisades med att kalla dit min syster så fort jag kom till henne kunde jag inte förstå varför, för än nu, när mina flickor blivit vuxna. Det är en sådan go känsla när man har dom nära sig och se att dom också tycker det!

Eller känner dom som jag gjorde? Nej det tror jag inte! Nu är det ju en som fattas runt mig, men hon är med mig alla dagar ändå! Dessutom har jag ju fått en bonusdotter också tack vare Åsa ! Älskar dom alla!

2012-06-13 17.34.54

Igår bjöds det på sallad och eftersom det är svårt att veta vad de allergiska för så fick man plocka till sig det som passade. Mysigt!

 2012-06-08 13.32.22

Det var klädbytardag igår. Kläderna går runt i familjen varefter som vi går upp eller ned i vikt. Alla hade varsin påse med sig när de åkte hem. Väldigt praktiskt faktiskt.

Snart helg, tack för det !

Kommentarer

  1. Uttrycket mamma är lik sin mamma är kanske inte så dumt :)

    SvaraRadera
  2. Det var så trevligt så och god mat. Tack för alla kläder

    SvaraRadera
  3. Maten ser apgod ut! Mysigt att få ha Gun, Marie och Sofi där. Att ha Sofi där måste ju nästan vara som att jag var där för Gun envisas ju med att kalla mig för Sofi så då kan hon ju kalla Sofi för Åsa. Och visst fick du en fin bonusÅsa på köpet :). Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Ibland vill man kunna beama sig till Sverige. Igår hade jag i så fall gjort det!
    Ha en mysig helg
    Kram sväris

    SvaraRadera
  5. Tack allihop! Inte för jag vet riktigt vad beama sig betyder men det låter bra(fri tolkning)
    Puss

    SvaraRadera
  6. :)
    Lite svengelska för att teleportera sig med ljusets hastighet.
    Hade det inte varit fantastiskt om det hade gått :)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala