Alla helgons helg

 

PB290018 (2)

Ja, nåt helgon var hon väl inte. Hon kunde vara både riktigt rolig ibland och ibland var hon mindre rolig kan man väl säga. Mycket som var jobbigt just då när det hände kan vi idag skratta gott åt. Ju äldre hon blev, ju mer utan skrupler blev hon. Vi visste precis när man gick upp eller ner i vikt, framförallt när vi hade ökat i vikt:-)

20090821079

Fin bild på mormor och Gun sommaren 2009.

PB290019 (2) 

Den här bilden var sista bilden på Harry och mamma. Tror att det var Harry som fyllde år då i november. I februari fanns han inte längre. Men dom däruppe där dom är nu, får nog sig sina skratt kan jag tro!

IMG_0006

Jag är så glad att Åsa hann träffa mormor flera gånger innan det blev flytt till Australien. Här åt vi julbord med mormor sista julen. Att hon inte åt ihjäl sig då var konstigt. Jag hade med mig hemlagat, sådant som jag visste hon älskade. 

2012-11-01 16.33.10

Torsdagskvällen träffades jag och Oskar på Black and Brown och åt och drack.  Jättetrevliga timmar som gick alldeles för fort, och fick min snusnäsduk som han tyckte var snygg. Black and Brown som är en Irländsk pub med mysiga lokaler och trevlig personal. Knökfullt var det när vi sa hej och jag strosade Götgatan fram och tog T-banan hem till Stureby.

2012-11-02 20.05.38

Ja, den här bilden har ni väl sett, fast upp och ner förstås. Fredags kvällen tillbringades med X-factor.

2012-11-03 12.15.26

På lördagen tog jag bilen in till stan för att handla kuvert och lite annat till firman. Norins pappershandel ligger i Södermalmshallen. Så jag parkerade i P-huset under Medis. Döm om min förvåning när allt var stängt (Allhelgonadagen)!  Det blir ett nytt besök imorgon eftersom jag är ledig då med.

2012-11-03 14.19.09

Körde då vidare mot Dalens kyrkogård för att tända ljus för mamma och Harry! Det var jag inte ensam om. Det var så fint, massor av blommor och ljus. Egentligen skulle ju jag ha varit där på kvällen men då skulle Irene komma.

2012-11-03 16.31.36

Jag passade på att handla på ICA maxi när jag ändå var där. En väldans bra ICA som inte har bara mat utan bl a fina guldiga tabletter. Ser lite Nyårsinspirerat ut tycker jag. Eller hur? Förrätten var lite rökt lax och skagenröra, varmrätten var en kyckling rätt som blev väldigt lyckad. Dessert kladdkaka med nötter, grädde och färska hallon. Mums!

2012-11-03 16.32.01

Vinet till det var en flaska som Oskar och Nina hade med sig när dom var här sist. Också den var god. Ja så blev det Så mycket bättre.Jättebra program som varje år det går ger mig nya idoler, inte alltid på grund av musiken. Förra året var det Timbaktu som jag aldrig lyssnade på tidigare, den här omgången vet jag inte riktigt vem det blir, Maja Ivarsson kanske eller Miss Lee.

Nu det är dags för en promenad

Kommentarer

  1. Ja jag är också glad att jag hann träffa mormor innan vi flytta till Australien. Vi hann ju faktiskt inte ända fram innan hon gick bort. Det såg väldigt fint ut i minneslunden. Din långhelg ser mysig ut och då är den ändå inte slut än...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala