Bra eller dåligt?

 

Photo: Är på

Höjdpunkten den här veckan var helt klart fredagskvällen med de som står mig nära. Gun, Marie,Oskar och jag var i Södertälje på Estrad och såg Peter Carlsson och blå grodorna. Jag skrattar så jag nästan tappar andan. Vilken man! Han pratar på brett dalmål med dialektord som jag inte hört på länge. Dom skrattar åt sig själva och det gör det hela ännu roligare för då förstår man att dom har också roligt. Ibland när han sätter sig på pinnstolen så känns det nästan som han sitter i mitt kök och berättar historier om original från sin hembygd. I pausen kan man köpa Vikarbröd med Gustavskorv och “eget” öl.

Photo: Tack för i går :) @ricklid  @mariekilstromjonsson  och @ Gun  http://instagr.am/p/R2HvI6Q8hv/

Kvällen började med att jag och Oskar träffades vid Södra Station och tog sällskap till Södertälje.

Photo: Hejsan morsan! !!  @mariekilstromjonsson  http://instagr.am/p/R2H1P4Q8hy/

På restaurangen Barolo träffades vi alla fyra. Tyvärr kunde inte Kjell följa med av kända orsaker men Oskar var en bra stand in. Oskar är den som bor närmast, så det är mest han som råkar illa ut när jag behöver hjälp med något.

Fördelen med att vara en ung mamma, som jag var, är att man hinner med många generationer och kan följa med i deras liv, innan man själv lägger näsan i vädret. Här var vi tre generationer som hade så roligt tillsammans. Det är guld värt och oslagbart! Det finns ju barn som aldrig fått träffa och känna sina mor- eller farföräldrar.

2012-10-29 15.50.23

När det gäller rubriken idag så är det så att jag har väldigt svårt att inte göra något . Och det är banne mig inget jag är stolt över. Jag avundas dom som en” ledig” dag kan sätta sig och tex läsa en bok, lösa korsord eller  bara stanna upp och sätta sig ner och reflektera över livet eller bara låta tankarna komma och gå. Skulle behöva lära mig meditera. Men vad jag då störs av är att jag borde passa på att tex frosta av frysen eller göra ren ugnen.

2012-11-11 13.23.29

Har nu denna vecka gjort båda delarna plus tvättstugan och en massa annat. Men jag tänker att jag kanske kan lära mig det när jag går helt i pension. Men då säger ju många att de aldrig haft så mycket att göra som då. Jag bävar!! För att jag helt ska kunna koppla av så måste jag hemifrån. På semestrar har jag absolut inga problem att koppla av. Kan sitta och stirra ut i tomma luften hur länge som helst utan att något distraherar mig. Därför så åker jag bort första dagen på semestern och gör en tvärnit i tillvaron. Kan redan nu se mig själv på Koh Lipe och bara lyssna på vågorna. Magiskt!

”Enda anledningen till att tiden finns
är för att allt inte ska ske på en gång.”
Albert Einstein

Han var klok den mannen. Har mycket att lära där!

Kommentarer

  1. Vad kul att Oskar kunde ställa upp som stand in för pappa.
    Du får väl helt enkelt flytta hemifrån när du går i pension. Då kan du nog ta det lite lugnt ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala