Helgen i Lima!

 

2012-11-23 13.22.16

Solen visade sig till Västerås, sedan blev det som det varit de sista månaderna, grått och blött.

2012-11-24 12.58.08

Efter att ha bjudits på en jättegod fisk och skaldjurssoppa hos Viola på fredagskvällen så satt vi kvar till halv tre på natten och pratade och skrattade.

Målet för resan var att träffa personer som nästa hela mitt liv funnits med mig. Bibbi som var 17 år och Viola 12 och Ewy 7(inte med på bild).  Själv var jag 15 när vi träffades första gången. Häftigt och jätteroligt att ha så “gamla” vänner som för övrigt är mina svägerskor och mina flickors fastrar. Vi träffas verkligen inte ofta så ni förstår det finns massor att prata om när man träffas Här är vi hos Bibbi och fikar och skrattar. Har tankat skratt för lång tid framöver! Något som nästan inte finns numera är att man kan bara gå förbi och få en fika utan att ha ringt eller blivit inbjudan. Är dom hemma så är dom och då bjuda man på det som finns. Bibbi vet vad hon ska bjuda mig på till kaffet. Kavelgris förstås!

2012-11-24 14.43.50

Jag måste bara visa och fråga är det någon som vet vad det är för blomma. Ser ut som någon slags kaktusblomma. Men jag har aldrig sett någon sådan.

Lördags kvällen var jag hem till Ewy och Bosse och pratade Thailandsresan. Kjell var och så där. Så det var vi som ska vara i Thailand samtidigt. Roligt! Kjell som var lite tunnare efter den stora operationen. Men ändå ganska pigg. Och alla ser vi fram emot våren och Thailandsresan. Där vi får tillfälle att träffas och framför allt att få träffa Åsa!

2012-11-25 11.47.28 (1)

Söndags förmiddagen skulle det bakas kavelgris. Mjukt tunnbröd, jättegott!

2012-11-25 12.46.17 (1)

Jätteroligt när man är två. Vi ska försöka hålla den traditionen varje år . Att träffas helgen före advent och baka.

2012-11-25 12.23.30 (1)

Jag måste bara få visa er något som jag tycker är så himla snyggt i motsats till allt det vita som det ska vara nu för tiden. I Gretas hus där vi var och bakade, finns detta badrum. Visst är det häftig? Badrummet som funnits i detta skick sedan 1959. Drygt 50 år gammalt! Läckert!

2012-11-25 12.25.50 (1)

En av väggarna i hallen har den här tapeten. Också ganska häftigt. Djärvt att tapetsera med då! Nu skulle jag kunna tänka mig en fondvägg med den här tapeten.

Idag har jag varit flitig. Iväg pappersåtervinningen och upp med adventsstakar och stjärnor från förrådet. Fått en leverans med de nya skivorna.

 

Ha det gott mina nära och kära!

Kommentarer

  1. Verkligen coola tapeter i Gretas hus. Vad mysigt ni ser ut att ha haft det.
    Det låter som en utmärkt tradition att åka upp och baka innan jul varje år.

    Jag nämnde igår på intervjun att jag behövde vara ledig en vecka i mars och det tycktes inte vara några problem.

    Kram kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala