Skärpning

 

De här visa orden har jag snott från en vän på  Facebook. Så sant. Skulle vilja göra nåt med de orden. Många skulle behöva läsa och lära. Alla har vi ansvar för hur vi vill leva våra liv. Det mesta kan vi i alla fall styra. Jag styr i alla fall mitt liv.

Ja. nu ska jag skärpa mig med bloggandet. Men tycker inte att det händer så förfärligt mycket numera och när det händer nåt så har telefonen laddat ur eller så har jag glömt både kamera och mobil hemma.

2011-03-17 19;41;45 skannade foton (2)

Först i söndags var det husvisning och Eriks fem årskalas. Sofie på fotot är taget när jag bodde på Grödingevägen i slutet på 80 talet. Söt som en karamell är hon!

IMG_0018 (2)

Inte mindre söt är Erik.Jag hade turen att ha alla utom Simon i knät på ett foto som blev så dåligt.Så det fick bli det som togs när Åsa var hemma på sitt 40 års firande.

102_0281 (2)

I måndags fyllde Axel 18 år och som sig brukar så glömde jag kameran hemma. Vi var hemma hos Kilis och Eva som bjöd på jättegott käk. Det här fotot tror jag togs någon gång när vi firade jul i Nykvarn. Axel och Melvin föddes samma år.

Tänk att det är sex år sedan Melvin fanns. Jag kan sakna honom fortfarande. I dag på T-centralens perrong stod en golden kille som var så lik Melvin att jag var tvungen att gå fram och hälsa. Jag skulle vilja ha hund igen men jag älskar ju också att resa så det blir ju svårt. Men det kanske finns någon som vill ha delad vårdnad!

2012-11-22 11.31.292012-11-22 11.35.342012-11-22 11.37.162012-11-22 11.37.302012-11-22 11.45.062012-11-22 11.53.452012-11-22 11.54.052012-11-22 11.58.09

I dag har jag lekt fotograf. Jag måste försöka hitta någon som vill byta lägenhet med mig. År 2014 får jag inte jobba längre då kommer jag att få så lite att leva av så det finns ingen som kan klara en sån hyra som jag har med så lite pension. Så synd, för jag trivs verkligen på Bollstavägen. Men jag har ju ett år på mig.

2012-11-22 18.12.02

Jag åkte in till stan idag eftersom jag var ledig och skulle hitta ett linne som jag sett reklam om. Om jag ska till Falkenberg och fira nyår så ville jag ha ett lite glittrigt linne. Och jag hittade det och lite till:-) Sedan var det ett besök hos frissan. Det blev akut härom dagen. Ni vet hur det är. Helt plötsligt gick det inte längre.

2012-11-22 16.05.24

Och nog var det folk i stan alltid. Hua mig! Det blev inte något långt besök.

 

2012-11-21 08.33.26

Så hejdå jobbet. Vi ses på tisdag.

Och i morgon ska jag åka upp till Lima och hälsa på mina goa svägerskor över helgen. Ska små blogga lite i helgen.

Ha det gott och ja, jag ska köra försiktigt. Inte somna!

Kommentarer

  1. Men så mysigt med en sväng till Lima.
    Blir det inte väldigt svårt att hitta en hyresrätt som är billigare om du vill bo kvar i Stockholm? Hoppas det löser sig i alla fall.
    Hundvakt är säkert inget problem för dig att få. Finns nog många som kan tänka sig ställa upp. Själv är jag alldeles för bekväm för hund och skulle mycket hellre skaffa katt.

    Kör nu MYCKET försiktigt och stanna och fika om du blir trött. Njut av Lima och hälsa alla från mig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala