Kilon, mamma och Oskar

 

2013-06-17 14.21.08

Börjar med denna vackra bänk. Idag skulle mamma blivit 91 år. Tänk så länge hon fick vara med! Så efter vikt väktarna begav jag mig till Dalens minneslund.

2013-06-17 14.23.01

Mammas favoritblomma. Blå hortensia.

2013-06-17 14.23.49

Stigen upp slutar i en pergola

2013-06-17 14.24.22

Stilla och vackert

2013-06-17 20.12.06

Så ser ett par 48 or ut. Jisses vilka blad han har min Oskar!

Ja för två veckor sedan tackade min diskmaskin för sig. Vilken inte var så konstigt. Den hade nog gjort sitt. Så idag var Oskar så snäll och följde mid sin mormor till Ikea där det skulle inhandlas en ny maskin. TACK GODE GUD FÖR OSKAR. Det höll på gå åt pipsvängen helt. Till slut sa Oskar, Skärp dig mormor nu börjar vi prata om att bygga om köket. Och det var ju inte meningen:-)

Intrigerad betyder alltså att det skulle till en dörr. Inte nog med det det fanns inget att fästa den i för där hade jag ett vinställ. Så vi var vid bilen och skulle packa in skiten då vi bestämde, vi lämnar tillbaka den och går över gatan till El Giganten där denna snygga sak inhandlades. Så vinstället fick stryka på foten!

2013-06-17 19.53.26

Nu så är den invigd och Oskar och jag var värda lite käk. Apropå det så har drygt 10% av mina kilo försvunnit. En bra början på dagen eller hur?

 

Ha det gott och njut av varje stund

Kommentarer

  1. Men Gud så bra att ha en Oskar. Förhoppningsvis kan vi låna honom en stund :)
    Fina sommarbilder och ja tänk att mormor fick leva så länge. Det trodde hon nog inte :)

    Underbart med din viktminskning. Grattis till den.

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja så himla skönt för dig att Oskar kunde hjälpa till. André har stål 46,5 så han har snart lika stora skor.....
    Ja mormor som sa hon inte skulle bli gammal. Vi blir nog gamla vi med :) De var så coolt med fem generationer så se till att bli gammal du med :)
    Åh vad skönt/kul med viktminskning :) Bra jobbat
    Kram
    Gun

    SvaraRadera
  3. Wow! Grattis till viktminskningen Karin. Du riktigt strålar på alla bilder på FB.

    Kram anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala