Vilken vecka!

 

PICT0056

En händelserik vecka kan man väl säga! Jobbade måndag och tisdag. På tisdagskvällen kom Gun och Marie, så jag passade på att bjuda hem Oskar också.

PICT0058

Vi hade lite av en klädbytardag.

2013-09-05 16.33.12

På torsdagen kom min hantverkare och skulle färdigställa vitrinskåpet han monterade och svor över när jag var i Grekland:-)

2013-09-05 17.13.27

Efter allt besvär han haft fick jag ju plocka fram en fin flaska Amarone och lite  käk. Sedan hade vi trevligt och pratade. Det blir ju mycket Australien snack naturligtvis.

2013-09-07 16.59.27

Lördagskvällen. Efter jobbet direkt till Hovet för att se lite hockey. Brynäs hade slagit Djurgården på fredagen. Men lördagen gick det inte riktigt lika bra. Men det behöver vi ju inte orda så mycket om.

2013-09-07 21.08.39

Efter matchen så väntade vi in Lukas och gick sedan till Söder och åt på Kohpanjang och höll på att svälta ihjäl. Vi kom dit strax efter sju. Strax efter nio fick vi bord då var alla så hungriga och trötta så vi kastade i oss maten (som var jättegod) Tio var vi på väg hem.

PICT0074

Det blev en god drink före maten Thai Passion. God, väldigt god.

PICT0071

I väntan på bord. Ser ut som Magnus och Lukas somnade till, vilket inte var fallet.

R24pic

http://www.thailandguiden.se/hotell/krabi/Koh_Jum/675506/Koh_Jum_Resort.html

Ja, sedan har jag bokat den första dagarna i Thailand i januari. Koh Jum är en liten ö (förtjust i små öar) som ligger mellan Krabi (där jag landar) och Koh Lanta.

Jätteskönt att bara vara de första dagarna. Bara acklimatisera sig. Ska bo i en av hyddorna. Alla med havsutsikt.

Foto av Lanta Garden Home, Ko Lanta 

http://sv.hotels.com/hotel/details.html?pa=15&pn=1&ps=15&tab=description&destinationId=1318540&searchDestination=Ko+Lanta&hotelId=432826&arrivalDate=31-1-2014&departureDate=16-2-2014&rooms[0].numberOfAdults=1&roomno=1&validate=false&previousDateful=false&reviewOrder=date_newest_first

Eftersom Åsorna nog har sitt hus på Koh Lanta uthyrt då så är det här jag ska bo. Jag tror att det är i närheten av Svenska skolan. Stämmer det Åsa? Stranden heter Klong Dao tror jag. Ja det är de första tio dagarna då jag också ska träffa Gun och Ubbe innan jag fortsätter till andra sidan av Thailand. Där blir det Koh Samui och Koh Tao där jag ska bo.

När mina dagar i Thailand är över så flyger jag direkt till Sydney och Åsorna,  oj vad jag längtar. Jag fokuserar på allt det roliga som ska hända efter jag slutat jobba. Jag åker i slutet på januari och kommer hem i början på april när förhoppningsvis våren är här. Ska försöka hyra ut min lägenhet i två månader om det går bra. Känns mycket märkligt att inte ha ett jobb att komma tillbaka till. Men jag hoppas jag kan få hoppa in och jobba som timmis ibland!

2013-09-08 07.32.14

Ja sedan har det varit jobbarhelg igen. Det var länge sedan. Men det är så himla trevligt att jobba helg faktiskt. Man har ofta mer tid att prata med föräldrarna. Mysigt!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala