Bit ihop, mamma!

 
 
Ja, kära nån vilket strul! Flög från Koh Samui vid nio tiden på fredags morgonen. Det tog ca 1,5 timme. Sedan skulle det bli tre timmar innan jag skulle flyga vidare. Perfekt, tänkte jag, då kan man, ta det lugnt! Jo jäklars vad man kunde!! Jag gick till incheckningen så fort de öppnade. Såg på en gång att det var nåt som inte stämde. Rynkan mellan ögonbrynen blev bara djupare och djupare. Nej tyvärr, sa hon, du har inget visum till Australien!!!
Jag blev så frustrerad, hysterisk, ledsen och arg. Utan att tänka på vad klockan var i Sverige skulle jag försöka få tag på Gun som ordnade visumet. I ivern hittade jag inga telefon nr till henne, utan jag ringde Kilis som fick ett snabbt uppvaknande. Jag satte fart på halva Sverige och engagerade hela Bangkoks flygplats (hatar den jävla flygplatsen). Nu kunde dom inte hjälpa att visumet strulade. Men man tycker att de skulle kunna lite bättre engelska. Dessutom hade man ingen wifi för än man checkat in.  
När jag sedan i mitt hysteriska tillstånd fick tag på först Gun och sedan Åsa så försökte dom naturligtvis lugna mig vilket inte var det lättaste. Mamma nu få du bita ihop sa Åsa. Vi har lite svårt att kommunisera när jag är i det tillståndet, skickar då sin fru som är en lugn och sansad person.
 
Planet skulle lyfta 14,50. Och det gjorde det, UTAN MIG!!  Nästa flight var 16,00 det gick också utan mig!! Det slutade med att en kille från australiska  ambassaden kom och ordnade med visumet och jag fick köpa en ny biljett, direktflyg.
Hua vilket äventyr!!
 
 
 
 Äntligen!! Jag kom i väg 19,30 på kvällen och landade i Sydney på lördag morgon 8,30. Helt slut!
 
 
På söndagen firade vi min bästa svärdotters födelsedag. Finare finns inte! Vilket tålamod hon har med sin svärmor:-)) 
 
 
Som grädde på moset kom Oskar också. Lyckan var fullständig!
 
 
Strax efter kommer Anna med sin fina familj. Oj vilken trevlig kväll det blev. Och fler underbara dagar är det kvar. Jag tar varje dag som en gåva!
 
Lyckliga jag!!

Kommentarer

  1. Man får vara glad att det inte var mitt nummer du hade hahaha. De du inte satte i arbete var ändå engagerade och oroliga. Njut av semestern nu ❤️

    SvaraRadera
  2. Vilken dramatik. Så bra att du kom iväg till slut.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala