Sydney

 
Ja sedan vi kom hem från Jervis Bay så är det lite vardagsliv här men ändå inte. Det händer mycket just nu i våra liv. Både mitt och tjejernas liv. Mer om det en annan gång när allt landat:-))
Här tillbringar jag många timmar på dagarna. Äter alltid frukost här sedan kan jag ligga en timme eller så och studera himlen och låta tankarna snurra.

 
Här sitter vi och väntar in skymningen och tittat på flying fox (inte så lätt att fånga på bild) som är på väg från Botaniska trädgården till stan parker för att äta under natten. Dom är enormt stora!
 

Bio har vi också varit på. Filmen är gjord på en sann historia om en tjej som hade en dröm om att få vandra med kamelen från Alice springs, i mitten på Australien, till havet, genom öknen. Vilken tjej och vilken film. Vet inte om boken eller filmen finns i Sverige. Men gör den det, så kan jag varmt rekommendera den.
 
 
I går hade jag bestämt träff med Anna för en pratstund och lite shopping i Bonday Junction. Jättemysigt!! Tack för en trevlig eftermiddag Anna.

 
Efter det tog jag bussen till city där jag skulle träffa Åsorna för lite AW. Jag hade lite tid på mig innan vi skulle mötas upp så jag strosade runt lite och tog en fika och tittade på folket.
 
 
Sedan träffades vi och tog en drink på Opera baren innan vi for hem till Randwick
.I morgon bär det av till Melbourne där vi hyrt lägenhet och ska vara till på tisdag. Spännande ska det bli! Tänk vad jag får uppleva.
 
Ses i Melbourne
 
Ha det gott mina nära och kära
 
 
 


Kommentarer

  1. På den altanen skulle jag också vilja tillbringa tid. Skulle precis som du, titta på himlen och låta tankarna sväva sin väg. Samtidigt skulle jag djupandas. Jösses så härligt det vore. Njut bara njut!

    Hälsa så gott!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala