Melbourne och St Patric

 
 
 
 
Att resa är det största intresset jag har. Och att få göra det med Åsorna är helt fantastiskt. Jag släpper kontrollen helt och" sätter mig i baksätet" som dom säger!  Jätteskönt! Jag bara hänger på. Efter mina äventyr med flyg och få ihop logistiken med boende, flyg och mellanlandningar så förstår ni kanske så skönt det här var. Flyget var en timme försenat men det var inget vi brydde oss om. Iväg kom vi!
 
 
Och vilken lägenhet sedan! Det här är mitt rum. Får plats en till där:-) Han kommer nog snart tror jag:-) 
 
 
Min lilla täppa, med päronträd. Hela nedervåningen var min.

 
 
Ingen av oss trodde nog att Melbourne var en så stor stad! Nästan lika innevånare som Sydney! Vi var där i fyra dagar och förlustade oss. En mycket trevlig stad! Hade både storstadskänsla och
 
 
 
lite småstadskänsla. Graffittin är laglig och tom lite vacker ibland. Och faktiskt inte mycket kladd!



Nog syns det var vi är allt
 

 
 Vi strosade runt och myste.
 
 
Eftersom vädret var väldigt blandat åkte solglasögonen och koftan mest av och på hela tiden. Ett helt annat väderklimat än Sydney. Här sägs det kunna vara fyra (Australienska) årstiden på en dag
 
 
Lite tips om pubar hade vi fått av Oskar och hans kompis Johan som bott här. Här prövar vi en av dom! Väldigt roligt och häftigt inredd!

 
 
Ja sedan var det ju St Patricks day som firas stort här. Inte bara av Irländare! Här var det fullt ös och trångt så in i vassen. Stämningen var det inget fel på, kan jag lova. Gammal som ung sjöng med i de Irländska sångerna. Jag älskar Irland och dess musik!

 
Sedan var det dags att ta sig hem till Albert street

 
Vi avslutar dagen med grillning på taket

 
 Och den vackra utsikten!
 
 
 
Kram till er alla
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala