Det närmar sig hemfärd!

 
 
Nu ar det snart dags att bege sig hemåt. Känns nästan lika overkligt som innan jag åkte. Thailands vistelsen kändes lång eftersom jag gjorde ungefär samma varje dag. Solade, badade, läste och körde moppe. Men vilka underbara dagar!
Tiden här har bara rusat iväg, antagligen för så mycket har hänt och vi har gjort så mycket.
Här i Australien har hösten kommit även om det inte märkts så mycket. I alla fall inte på termometern. Sista veckan har det varit väldigt omväxlande väder. Oftast är förmiddagarna fina och runt +25. Kvällarna är fortfarande varma men det har regnat och åskat kvällar och nätter.  
 
 
 
Jag fick inte följa med in:-)
 
 
Veckan som gått har det varit inköp och inredning. Väldigt roligt! Så här blev Poppes pojkrum efter förvandlingen. Ett gästrum. Det är för tillfället mitt rum!

 
Vardagsrummet fick också ett lyft med denna underbara tavla
 
 
Sedan blev gamla gästrummet TV rum

 
 
Gick bra att äta frukost där också och titta på Malou efter 10
 
 
I går skulle det fixas naglar och eftersom det har slarvats till den milda grad med motionen i två månader så fick det bli en promenad till Bondi Junktion. Det tog en timme och tur med vädret hade jag. För när jag var färdig så hällde regnet ner, så det fick bli bussen hem.
 
Några dagar kvar nu innan jag lyfter från Sydney på måndag kväll, hemma igen på svensk mark tisdag 17,20. Då hoppas jag Axel är där och hämtar.
 
Ja vilken resa men det ska bli roligt att komma hem också.
 
För den som vill nå mig innan så får ni maila. Jag har tappat mitt svenska SIM-kort men det finns ett nytt som väntar där hemma.
 
 
Ha det gott så länge så ses vi snart

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala