En vecka

En vecka går förskräckligt fort. Det gör dock inte mitt virus. Fick en förkylning för fyra veckor sedan. Efter fyra läkarbesök, lungröntgen,  blodprover och mediciner är jag inte tillbaka på banan än. Nu återstår spirometri. Tröttsamt! Nu vill jag bara bli pigg!
Trots att jag inte jobbar längre så går veckorna fort.
I fredags var jag på loppis I Vårberg och försökte sälja bort lite i garderoberna. Min reflektion efter den dagen är att det är en väldig kulturell skillnad. När det öppnade höll jag på att bli nertrampad på grund av mina gamla smycken.  Dom kan pruta dom!
Men kläderna var dom inte intresserade av. Så dom fick jag med mig hem igen.
Jag får väl bjuda hit lite folk och se om det är någon som är intresserad. Igår kände jag att jag behövde få lite frisk luft så jag tog en promenad  och tittade in på en kakelbutik. Oj så mycket fint det finns!
Ikväll har jag haft visning av lägenheten. Ett jättetrevligt par från Irland som jobbar här. Han kom från en liten by, och då menar jag verkligen en pytteliten by, på Irland där Åsorna och jag firade jul 2010. Ja, världen är liten.
Nu ser jag fram ett besök i Gävle i veckan! Och lite annat trevligt.
Kram till er alla

.

Kommentarer

  1. Oj spirometri lät ju läskigt. Du hade ju problem med lungorna under din resa hit. Det kanske kan vara bra att kolla upp det ordentligt en gång för alla.

    Kram Åsa och Åsa
    PS Vi hörs på Skype på fredag

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala