Händelserik vecka

 

 
 
Grattis finaste Axel.
 

 
Börjar med veckans höjdpunkter. Lördagsmorgon yrvaken så hör jag att det plingar till i mobilen och får en fråga från Åsorna
"Kanske du kan tänka dig att åka förbi huset på Koh Lanta  på väg till Australien nästa höst och kolla till det innan säsongen? Det ska ju fixas och ses till. Du kan ju stanna två dagar eller två månader om du vill. Vi betalar ju självklart hela resan, inklusive stoppet på Lanta"?
Ursäkta, men hur självklart är det?
Jag skrek högt och for upp ur sängen, OM JAG VILLE;-)) ??? 
Så klart jag ville! Förstår ni hur glad jag blev? Nää, det tror jag inte! Går fortfarande och nyper mig i armen och hur många gånger har jag läst messet, det vet jag inte! 
Tror nog jag drömmer fortfarande!
 
 
Jag delar med mig till dig Axel.
Jag tror inte Irene skulle ha något emot det. Vita rosor, så vackra! Fick dom av Irene som var här på middag i fredags.
 

                     

En annan höjdpunkt var när jag fick frågan om jag ville vara dagmatte någon dag i veckan till denna lilla skönhet, Molly. En spansk gatuhund som Malin tog hem då hon var i Spanien för sju år sedan. Då var Molly valp. Hon är så söt, lite blyg och pälsen är så fluffig och mjuk. Älskar att bli kelen!


Lördagskvällen bjöds det på 20 års kalas på Anna Lundsvägen. Vilket gäng vi var, Andé, Magnus, Emma, Gun, Lynn, Elin (Axels tjej), Axel, Marie och Kilis. Lukas var med på tv (Brynäs vann:-)

    

Lynn, mitt äldsta barnbarnsbarn 11 år, är en fantastisk frissa redan. Gammelmoster blev så fin i håret!

 
Fina Lynn. Så gullig! Går i femman. Kan det vara möjligt??

 
Söndagen tillbringade jag och Gun några timmar i skogen. Letar de sista trattisarna.

 
Lite annat plockades också. Det ska ju snart pyntas.
Vi piffade lite i mossan. Inte hon i mössan, även om det hade behövts!

 
Trollmor Mim

 
Det är väl ingen idé att börja pynta än för då blir det ju så tokigt, eller hur Marie;-?


Jag är så lycklig mamma, svärmor mormor och gammelmormor som också har skänkt så många fina människor efter mig

Älskar Er

Mamma

Kommentarer

  1. Ja det blev en riktigt trevlig helg med massor av barn,kalas och frisk luft. Ja Lynnsan är jätte duktig på att fixa med håret, ett riktigt proffs :)
    Ha en trevlig vecka
    kram
    Gun

    SvaraRadera
  2. Ja det var värst så duktig Lynn är på att fläta hår!

    Nu har du mycket mysigt att se fram emot.

    Puss och kram från Åsorna.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala