Zelda

 
 
Förra helgen var det dop i Norrköping. Zelda Majvor Lilian.
Vacker stund där vi var fyra generationer.
 
 
Erik skötte dopvattnet. Men när den jättetrevliga prästen skulle hälla vatten på Zelda så fick hon av Erik, eller om det var Isak, veta att hon hade badat samma morgon. Ljuvliga ungar!
 
 
Ebba fick vara med och tända ljuset som Zelda fick.
 
 
En väldigt ljus och fin stund där alla barn gavs plats
 
 
Om omgivningen skulle få ge några omdömen om mig så skulle de nog säga att jag är stark modig, orädd och på gränsen till våghalsig. Kan nog hålla med om det. Jag älskar utmaningar. Men bara om man väljer sina utmaningar själv. Annars är jag nog inte starkare än någon annan.
 Men den här veckan önskar jag att man kunde få åtminstone en burk av dunderhonung.
 
 
  
 
Det här är min dunderhonung.
Jag älskar Visby och om det är någon resa jag ska göra i sommar, får det bli Visby och kanske Ängelholm.
 
 Jag är inte den som ser tillbaka. Det som hänt kan man ändå inte påverka. Men man kan plocka upp godbitarna. Det påverkar mig positivt.
 
 
 På valborgsmässoafton var jag bjuden till Irene på middag. Men först en tur till Medis. Jisses så mycket studenter det var. Det var tydligen mösspåtagning. Glädje , skratt och musik fyllde hela torget. Men bara ett par timmar senare körde en polisbil i hopen med ungdomar. Som tur var så var det "bara" fyra som skadades.
Usch så fort livet kan förändras
 
Nu har jag en stor grej på gång som gör att kan fokusera på det.
Mer nästa blogg
 
 Ha det
 
 

 

 

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala