Färdigt

 
Skam den som ger sig!
När staketet rasade resignerade jag ett tag. Men nu när vi fått ett nytt staket slog inspirationen till igen. Jag vet att jag redan förut sagt det men nu säger jag igen, jag älskar bordet !!
När jag sedan målade det blev det ännu finare. De röda stolarna 3 stycken var billiga på Bunnings, Drickabacken köpte jag en dyna till. Det är nog ingen sittplats för en tungviktare direkt.
 
 
Nu tyckte jag nog att jag gjort rätt för ett glas kallt vitt vin i värmen. Satt här och kurade skymning, och väntade på att få se flying fox förflytta sig.

 
Om man är i Australien så länge som jag varit kan man ju inte vara på stranden varje dag. Men ett par, tre dagar i veckan blir det nog.
 
 
Min favorit just nu

 
Fredagen var den dagen då tjejerna åkte till Lanta. Det tokregnade hela dagen så jag låg på schäslongen nästan hela dagen.
 
 
Sedan kom dagens prövning. Att försöka få in de här killarna är inget man gör i en handvändning ska ni veta.
Sedan när man väl fått in dom så ska de ha mat. Då måste man se till att inte Morris äter både sin portion och Mawericks. Han är ju storebror så det är han som bestämmer!
Dom är underbara! Väldigt speciella!
 

 
Älskar mat, sa Morris!
 

 
Mewerick på jakt

 
Det finns mycket godsaker i grönskan. Han har lite dåligt bordsskick bara. 
Samtidigt som jag äter min sallad så smaskar han i sig sin. På kvällen blev det räkor. Det tycker vi alla tre är gott.
 Jag har sparat ett par till kvällen för att kanske kunna locka in dom. Igår blev det en tidig kväll för killarna. Få se hur det går i kväll.

 
I dag har jag trimmat häcken, ja inte min egen, även om det skulle behövas;-))
Sopat lite spindelnät och rensat rabatter.
 
 
Hur ska man veta vilka som är farliga? Jag messar Anna, som har svar på det mesta med djur och natur! Den här såg inte så snäll ut men var tydligen helt ofarlig.
 
En annan svår sak i detta fantastiskt fina hus är all teknik. Men med nedskriva bruksanvisningar har jag lyckats med allt. Det finns dosor för allt. Bara att trycka på de rätta knapparna.
 Nu lyckades jag få igång musiken från min spotify lista till någon slags högtalare (heter nåt annat). Stolt;-)
 
Kram från mig till dig
 
 
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala