Vecka 2

 

 
I tisdags var det + 38 när jag gick min dagliga runda. Helt blöt av svett, innifrån och ut var jag när jag kom hem.
Annars tycker jag att runt 25 - 30 är lagom. Vi svenskar är ju lite lagom!


Undrar just vad det var för spindel. Svart med gula ränder. Usch!! 
 
 
 Nä, tacka vet jag dom här djuren. Det här är Morris plats oftast. Morris och jag är numera kompisar.
 
 
Men han som gömmer sig bakom bordsbenet, Maverick, är betydligt mer trögflirtad. Men han hoppade faktiskt upp i soffan igår där jag satt.
 
 
I veckan har jag också fått sällskap av Yandy som går på samma engelskundervisning som jag gör! Hon är från Hongkong och umgås nog inte så mycket med engelsktalande så hon är lite svår att förstå. I morgon ska jag visa henne Hyde park och kanske nåt mer. En lunch på stan blir det nog  
 
 
 
Visade henne mina flying fox.

 
Ett måste när man är här. Och äkta Havaianas ska det va!

 
Nu hittar jag också till närmaste stranden
 
 
Double bay beach. En liten fin strand som det inte är så mycket folk på. Det tar ca 15 minuter att gå till.

 
Det ligger inte så långt ifrån Edgecliff. I torsdags var det marknad på torget. Där det fick bli fransk crepes till lunch  
 
 
Undrar om någon vet om det finns lax på burk hemma?
 
 
Sallad, tomater (som smakar tomater), avokado, ägg, lökkeso och lax. Så himla gott och nyttigt. Grönsakerna här importeras ju inte här så det är en väldig skillnad på grönsaker och grönsaker!
 
 
Jag har också varit Surry Hill, där Gunnel bor!
 
 
Tillsammans var vi och tittade på Elisabeth bay house. Ett fantastiskt vackert hus väl bevarat. Det kändes som att stiga in i Downtown Abbey.

The finest house

In 1835 colonial secretary Alexander Macleay set about building the ultimate trophy house, a shimmering, classical styled jewel box, perched in rugged bushland on the northern side of present day Potts Point, high above Elizabeth Bay with majestic views across Sydney harbour and beyond.
 

 
I går var det marknad här i Paddington. Där är jättemysigt att gå omkring. Det finns allt från gräs till djuren

 
smycken

 
 
tavlor

 
och snygga kläder. Denna tyckte jag nog skulle passa svärdottern

 
Hemma på Hargrave händer det grejer må ni tro. Staketet som rasade förra veckan har nu ersatts med ett nytt. Så nu fick jag lite inspiration igen. Efter vi kom hem från stranden satte jag fart.

 
Snickaren som satt upp staketet kom för att städa upp efter sig. Men då föreslog jag att om jag städar kanske du kan lägga på något fint på bänken. Nu får vi se....
Ska köpa en liten burk med färg och måla bordet tänkte jag. Sedan placera ut grönskan, då kan det bli riktigt trevligt att sitta där. Helen och Edwin kommer om två veckor, då ska det va snyggt här;-)
 
Var rädd om er
Kramar från mig
 
 
 
 


Kommentarer

  1. Åh va fint staketet blev! Stor skillnad.

    SvaraRadera
  2. Lax på burk! Härligt och gott med nyskördade grönsaker. Finns det någon diskution om ekologisk mat i Australien?
    Ja klänning skulle passa Åsa :)
    Kul att du har massa kompisar, och snart kommer det ju fler :)
    Kram
    Gun

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala