Trött, men väldigt nöjd

 
 
Efter en händelserik vecka blir man så här trött!
 
 
I början på veckan var det ett förfärligt regnade! Så jag satte mig på tåget till Ikea. Ser likadant ut som i Kungens kurva. Lite kul att gå omkring och läsa på svenska, bordet Väddö eller soffan Karlstad.
Tisdagen var jag nere hos tjejerna och slappade framför tv. Håller på ta mig igenom Dowton Abby. Vilken fantastiskt bra serie. Jag tror alla hade sett den utom jag.

 
Onsdagen var jag bjuden på en heldag hos Åsorna. En väldigt god Australiens frukost med allt från potatisplättar, bacon, köpekaffe till stekta tomater och lite till.
Örhängena fick jag av döttrarna hemma i Sverige. Därav poseringen;-) Halsband och armband i samma serie hade jag sedan tidigare.
Så fina!
 
 
Vi hade tidigare pratat om tarot. Så Åsorna hade köpt en halvtimme hos Psychic Sarah. Som inte är särskilt psykotisk utan ett medium.
Spännande och slår det in så ska jag vara väldigt lycklig och tacksam. Det roliga var att hon spelade in det och sedan skickade en ljudfil som vi kunde lyssna på. Så nu får vi se. Mycket av det hon sa låter ju väldans trevligt

 
Sedan lunch i Newtown.
 Efter det blev det en drink i tornet som snurrade medans vi satt där och hade det väldans bra
 
 
Lite suddigt på grund av rådande väder

 
Som grädde på moset fick man tanka lite kärlek från Morris när vi kom hem till Paddington

 
Så kan det gå!
Staketet på min uteplats har varit murket länge men eftersom fastigheten såldes i oktober har inte den gamla fastighetsvärden velat göra nåt. Men dom hade lite otur där för den nya ska ta över från nästa vecka.
Några dagar innan det hände hade jag sagt till tjejerna att man skulle kanske putta på staketet lite. Det skötte regnet om! Det murkna trät sög åt sig vattnet och det blev väl för tungt. Det blåste också väldigt kraftiga kastvindar
 

 
Det kunde man också se spår av i Centenniel park
 
 
På fredagskvällen blev jag medbjuden på barrunda vid operabaren. Jisses vad folk det var som var törstiga. Många pubar har haft stäng i jul och mellandagarna, plus att det regnat i flera dagar. Men nu sken solen och det blev en jättetrevlig kväll med Svenskor i Sydney. Som mest var vi nog tio personer tror jag. Alla lika trevliga.

 
Där blev vi kvar. Kom inte hem förrän efter midnatt

 
Lördagskvällen började på Lord Dudley, allmänt (Åsorna) kallad Lårdan. Mysigt som vanligt! Sedan bjöd jag på middag innan kvällen avslutades på Sutherland street

 
I fredags kväll bestämde jag och min nya vän, Gunnel, att vi skulle gå en costwalk idag. Vi träffades vid färjeterminalen och åkte över till Taronga Zoo. Det fanns många sötnosar

 
....som den här lilla kockaburran som lydigt satt kvar och lät sig fotas

 
Sträckan blev 1,2 mil

 
Underbar promenad

 
Små och stora vikar.
 
 
 Badade också efter ungefär halva sträckan vid Chowder bay
 
 
Avslutades här vid Balmoral beach. Sedan blev det buss och färja tillbaka. Den här sträckan ska jag göra mer än en gång. Fantastiska vyer

 
Gick sedan sista biten hem från Oxford street. Totalt hade jag gått över 20 000 steg.
Bra jobbat!
 
Kram från mig till Dig

Kommentarer

  1. Ja det var en lång och vacker promenad.
    Vilken fin (trots regn) födelsedag du fick. Fick du förtroende för mediet?
    Kram
    Gun

    SvaraRadera
  2. Låter som du inte kan ha det bättre kära Karin. Den där promenaden med avslutande bad låter himmelrike och vad roligt att du knyter nya kontakter. Här är det mörkt och dyster söndag, dagarna är så korta så med min takt hinner jag bara vakna (när jag är ledig) och sedan blir det mörkt igen. Min matosovklocka har kraschat totalt, ingen ordning alls längre. Blir lätt så för mig den här årstiden. Ha det gott, ditt liv är förebild för min längtan. Kram Monika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala