Kaos i årstider

 
 
 
Tack
till er båda som gjorde detta möjligt
och som tålmodigt guidat mig runt i alla möjliga sammanhang.
Tack för all mysiga kvällar med god mat och goda viner.
Älskar er från botten av mitt hjärta
 
 
 
Händelserikt har det varit den här sista tiden. Förra veckan var jag hemma hos Gunnel som bor i Surry Hill med denna utsikt. Fantastiskt vackert!
Fikade och gick på bio! En trevlig eftermiddag med andra ord
 
 
Det var roligt att se Maggie Smith i en helt annan roll
 Se den!

 
Hösten bjuder på fukt och lite kallare väder typ, 20-25 grader . Men igår var det faktiskt 27 grader när jag skulle städa ur min lägenhet. Svettigt värre!
 
 
Dagen avslutades med avskedfest på Sutherland street med alla dessa fina och trevliga människor.
Jättegod kycklinggryta med tillbehör hade Åsa gjort. Väldigt gott!
Nej förresten, det blev ett sista glas på Lårdan, förstås.
 
 
Sista promenaden för denna gång mellan Bondi och Bronte beach
 

 
Lika vackert som vanligt!


Mitt jakaranda träd har fått knäppen.
Ska blomma på bar kvist, vilket den också gjorde när jag kom. Nu börjar den om igen tack vare den varma hösten, eller vad det är för årstid!

 
 
Många trevliga stunder med de närmaste. Åh så mysigt det varit!
 

 Tyckte dom blev riktigt fina, mina gubbar! Ja, jag vet att det inte är jul nu men det här är ju landet tvärtom!
 
 
Tilda var nog den som gjorde de finaste påskpysslet!

 
På väg hem efter min runda i parken såg jag det här fina sällskapet. Den flaggan kunde man inte missta sig på!
 
 
Ser ni stan bortom träden?

 
Det slutar aldrig blomma och alltid lika grönt året om. Ett land för alla djur och natur människor. Dessutom så trevliga Australiensare.
 
 
Klas klätterträd

 
 
Börjar sista dagen med frukost i det gröna. Ser ni Morris uppe i trappan?

 
Går upp på Oxford street får massage, manikyr och pedikyr. Nu är jag redo för att sitta 15+6 timmar i luften.
Ser ni att hösten har färgat träden lite?

 
Går Glenmore road hem igen och insuper allt det fina.

 
Paddington är så otroligt vackert


Puben Five ways har man varit några gånger.
Blir  dock inget besök idag. Ska hem och packa det sista.
Det var med ett nödrop jag fick igen mina väskor. Puhh!
 
Om någon timme åker jag till flygplatsen.
Jag har haft en så fantastisk sommar/vinter här och i Thailand. Men nu ska det bli skönt att komma hem till mina nära och kära där hemma. Till min lägenhet och till våren!
 Till två nya människor som kommit in i mitt liv!
 
Tack till alla som följt med på denna resa
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  1. Välkommen hem Karin. Ännu har inte bästa årstiden kommit på denna sida av klotet, men bra att du kommer redan nu för då kan du få njuta av varje litet vårsteg ända från början. Kram Monika

    SvaraRadera
  2. Tackar för att vi fick följa med dig på din långresa,det har varit helt underbart. Nu välkomnar jag dej hem till Sverige och till de underbara årstiderna vi har framför oss. VÄLKOMMEN HEM/Kramar Ewa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala