Veckan som gick

 
Värmen håller i sig. Det har nu legat runt trettiograders strecket i drygt tre veckor och badtermometern ligger på dryga 24! Och väldigt hög luftfuktighet. Det var till och med så att mina träredskap till köket hade möglat i lådan. Då är det fuktigt. I dag tisdag har det äntligen kommit en regnskur. Det behövdes verkligen. Ca 23 grader, så skönt!
 I tisdags åkte jag norrut med tåget för att käka lunch med min kära svärdotter som jobbar i North Sydney, en för mig helt ny stadsdel.
Fick tillfälle att åka tåg över Harburo Bridge. Bara det är en skönhetsupplevelse. När jag ändå var på den sidan så tog jag bussen vidare mot Balmoro beach.
Underbara, härliga beach!
 
 
På torsdagen hade jag och Oskar bestämt att träffas och fika. Det blev en cappucino och en god glass. Så mysigt med egen tid och sitta och prata. 
Danielle slöt upp med oss efter jobbet.
Vi kommer förhoppningsvis att ses fler gånger innan jag åker hem.
 
 
Idag var dom i vattnet. Små gråtussar. Så fort de kom för långt från mamma så lockade hon till sig dem

 
Pelikanen tittar nyfiket på
 
 
I helgen var vi bjudna till Johan och Eva. Det blev en väldigt trevlig lördags eftermiddag med jättegott på både tallrik och i glas. Stackars Johan stod vid grillen i den trettigradiga solen.
 
 
Sven var förstås med. Men hu så rädd för Tom och Charlie, deras hundar. Tur att Tilda var med där man kunde söka tröst. Så söt;-)
 
Har nu bara drygt två veckor kvar i detta underbara land!
 
Kramar
 

 
 
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala