Några reser och Åsa fyller år

 
 
I måndags var det dags för Helen och Edwin att börja hemresan. Så mycket roligt vi gjort på dessa fyra veckor, som gick väldans fort. Sista veckan var katterna borta, så då dansade vi på bordet nere på Sutherland street. Eftersom Åsorna drog norrut så övertog vi huset med tillhörande uteplats. Min uteplats är också numera fin, men deras slår nog det mesta. Edwin har varit grillmästare med den äran.
 
 
Att bo nere hos tjejerna när de är borta betyder också att man är kattvakt. Vilket inte är det lättaste men väldigt mysigt. Det svåra är att få in dom på kvällarna. Första kvällen fick Maverick sova ute. Andra kvällen var han först inne! Så kan det gå!
Morris behöver man bara säga ordet mat så är han inne på ett kick. Han älskar att mysa och jag får till och med pussa på honom.
Goskillen!
 
 
Ni har väl för länge sedan tröttnat på mina strandbilder! Men Bronte beach är lite speciell.
När det blir lite lågvatten så bildar det en naturpool med kristallklart vatten. Så härligt! Nu blir det mycket bada de här sista fyra veckorna!
Tänk att det bara är lite mindre än fyra veckor kvar!
 
 
På söndagskvällen när tjejerna kommit hem var vi nere där och åt.
De hade önskat sig pyttipanna. Ingen festmat direkt men fasen så gott. Och trevligt hade vi det!
Och på måndagen var det dags att dra vidare för Helen och Edwin
 
 
Dagen efter så tog jag mig in till stan för en lunch med Åsa i Botanical garden. Efter det tog jag tåget runt i parken
 
 
Har nu återupptagit mina rundor i Centenniel. Oslagbart vackert!

 
Här närmar vi oss hösten, ja förresten mars är första höstmånaden. Vet inte om det stämmer men väldigt många fåglar får sina små ungar just nu.
Svarta svanar med deras små. De får kanske två kullar per år?
 
 
Kakaduornas ungar sitter och skriker efter mat 
 
 

 
Termometer visar på mellan 28 - 30 grader varje dag den här veckan. Orkar inte ta mig till stranden så jag går ner i parken och lägger mig på gräset under ett träd och läser.
När man ser det här trädet förstår man kanske varför det heter paperbark. Stammen at nu nästan naken och "barken" är tunn som ett pappersark.
 
 
 Förskolan ute på äventyr i parken
 
 
 
Så här har det sett ut de sista veckorna. Så mysigt det varit dessa varma kvällar!
 
 
Nu sitter jag här själv och inväntar flying fox som kommer om tio minuter
 
 
En viktig födelsedag har det också varit i veckan, Åsa fyllde år. Hurra, hurra för min fina svärdotter, och jag var nerbjuden på mat.
 
 
Och jädras vilken mat. Lill-Åsa hade gjort tre olika sorters coleslow. En med cocosmjölk, en asiatisk och en traditionell. Till det Pulled Chicken Såå gott!
 
 
Strosar Oxford street ner mot city. Här har jag promenerat förbi uppe på gatan många gånger. Men nu gick jag ner för att upptäcka att det för mycket länge sedan varit ett vattenreservat. Trots trafiken på Oxford var här ett stort lugn. Det fanns vilstolar att slå sig ner på om man ville, viket några hade gjort
 
  
På lördagen var det Mardi gras. Världens största gay parad. Stannade dock inte för att titta för det blir så ohyggligt mycket folk så det är omöjligt att se något.
Hade ju förstås kunnat be Åsorna gå lite fram och tillbaka på Taylor street med något plakat i händerna.
Minst lika fint och inte så högljutt och trångt!
 
 
Åsas födelsedag firades med Anna, Micke, Tilda.......
 
 
..........och så Sven förstås

 
Lärde mig något nytt idag med. Detta är Tilda med en syrsa. Ser inte ut som Benjamin men en syrsa är det, ja åtminstone skalet av en syrsa. De byter skal ofta fick jag lära mig
 
Kram från mig
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala