De sista veckorna



 
 Postkontoret ligger på Oxford street som är en av Sydneys mest trafikerade gator. Ja det finns postkontor här! Ett ståtligt gammalt sådant! Men ska man gå och hämta ett brev eller paket måste man ha med sig en elräkning eller hyreskontraktet så att de ser var du bor! Här finns inga fyra sista siffror att stödja  sig på!
Mitt emot postkontoret ligger det ett gammalt, mycket gammalt, vattenverk som är framgrävt för mer än hundra år sedan. Här nere kan man sitta med sin lunch eller bara vila en stund.
Du glömmer snart trafiken ovanför. Det är så rofyllt att sitta och låta tankarna flyga fritt!
 
 
Onsdagskvällarna ser ut så här. Då är det jag som står för maten. Inte alltid uppe hos mig eftersom det är lite trångt och jag har bara två spisplattor. Det blev biff stroganoff enligt Tommy Myllemäki. Väldigt gott!
 
 
I fredags hade jag en date med Anna som kan det här med hälsa och motion. Vi gick den långa, drygt sju km stigen i parken. Halvvägs fick jag fem olika rörelser som jag håller på att nöta in. I dag var det tredje gången. Första gången efter jag gått med Anna, var jag stolt bara av jag hittade, det är massor med stigar att hålla rätt på.
Ja, Sven var ju med förstås!! Full av energi!
 
 
Här står jag och svänger mina lurviga och det ser nog ut som jag försöker knuffa omkull de här stora träden när jag gör mina armhävningar. Men ingen tittar snett!
 
 
Underbar runda!
På fredagskvällen bjöd tjejerna på dumplings i Chinatown. Satan i gatan, så gott!
Men så kallt och blåsigt när vi skulle hem. Det var nog första gången jag frös här i landet!
 
 
 
Lördagen blev varm och skön.
Tjejerna kom förbi på ett glas rosè innan de knallade utför backen och hem!
OBS! Det är inte mina trosor som hänger där;-)
 
Ja, det här var nog den näst sista bloggen från Australien.
 
Om tolv dagar är jag hemma, en mycket märklig känsla. Men angenäm!
 
 
 


Kommentarer

  1. Förstår om det känns konstig. Du har ju börjat rota dig i Oz. Du är iaf välkommen hem ��☀️��❄️☔️Vädret är det lite si och så med så ha inte tofflor när du lämnar Arlanda ��
    Kram
    Gun

    SvaraRadera
  2. Tack Gun. Ska bli roligt att komma hem igen. Får väl packa ner flippfloppen då😀

    SvaraRadera
  3. Tack Gun. Ska bli roligt att komma hem igen. Får väl packa ner flippfloppen då😀

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala