Life goes on


Grattis Till min fina svärdotter, Åsa. Jag hoppas och jag vet att du har en fin dag.


Nu när jag börjat få lite ordning här hemma kan jag ägna mig åt min stickning. Guns gröna poncho är nu färdig och nu blir det en sjal till Marie. Jätteknöligt mönster men det går framåt så den ska nog också bli färdig, åtminstone till hösten!  


Eftersom Gun är så snäll och lånar ut sin bil medans hon semestrar så kör jag ner till Ängelholm och hälsar på. Det kommer till lite nybyggen både här och där. 
De här husen ligger också utmed Rönneå, mot stan. Vi gjorde en liten shoppingrunda för Uffe skulle handla och behövde lite smakråd. 
Bjöds därefter på lunch på en nyöppnad krog i dessa hus 


Annars är det sig väl likt. En liten mur har tillkommit för att skydda när Rönneå stiger det är allt.


Far och dotter. 
Vi körde till Ulfva för att fika och umgås. Det är en riktig energi boost att träffa dessa båda. Så mycket vi hade att skratta åt. 
En ny golden har tillkommit i familjen, otroligt charmig och glad kille.


Det är nåt speciellt med Uffes korv, det vet alla som fått smaka på. En speciell sorts wienerkorv kokas med lök och kryddor. Inga hot dogs här inte😃 
Det var nåt som dom flesta som kom och hälsade på nere i Ängelholm ville ha efter att ha kört från Stockholm. 


Ett besök hos Melvin står alltid på listan. Vår finaste vän i tolv år. Ser honom i alla golden hundar.


Då, när jag står här, får jag ett meddelande som verkligen berör. En nära vän till mig har avslutat sitt liv, endast 63 år. Tiden stannade verkligen upp, som det brukas sägas. 
Tankarna far omkring i huvudet och många minnesbilder gör sig tydliga. Det obegripliga har hänt.
Mina tankar går till dig Margot, R.I.P.  


Jag går en extrarunda i bokskogen och försöker smälta vad som hänt. Men det är svårt. 
Efter ett par dagar med regn visar sig solen äntligen. En signal från ovan!
Här har jag gått många mil. 
Så vackert och meditativt!




Kram till er alla och var rädd om varandra

Kommentarer

  1. Åh vad Uffe har gått ner i vikt!
    Hoppas att ni hade lika mysigt som vanligt.
    Tråkigt att höra om Margot. Alldeles för tidigt.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala