Kändis



Dagarna när jag kom hem var det så mycket att göra att vissa saker hade jag helt glömt😉
Jag har en god vän som är journalist och visste jag skulle flytta. Därför hörde hon av sig när jag fortfarande var kvar i Australien och berättade att de skulle göra ett reportage om de som väljer att flytta till mindre eller bo kvar när det är dags för pension . Så mitt i röran kom en fotograf och plåtade och artikeln var ute i februari i Senioren. Ja, där ser man!


Jag kämpar på, äsch det var kanske att ta i😀 Jag älskar ju att gå långt. Här är jag på väg mot Globen hållet.


Men det hjälper ju inte bara med promenader. Man ska ju äta rätt också. Där tycker jag att viktväktarna har en idè. Det är ju inte första gången jag är med där. Ikväll blev det pasta frittata. Jädrars så gott. Så många goda recept.
Eftersom jag gör fyra portioner åt gången så fyller jag frysen! 
Väldigt praktiskt


Annars så är det mycket köpa och sälja just nu. Diskmaskin, min porriga sänggavel med belysning och mycket mer har jag sålt och då får man ju lite att handla för. Rusta är nu min hovleverantör. Jättefina kuddar och många fina grejor till min balkong. Det ska bli så kul att fixa den. Bilder kommer senare.


Mycket kuddar blev det men det är skönt att puffa upp dom bakom ryggen


Fint främmande har jag också haft. Malin och Molly har varit här. Lika gulliga båda. Vi thar alltid massor att prata om.
 Vi fikar och tar en promenad och pratar livet och hur lyckliga vi är som bor Stureby. Så trivsamt!


I helgen hämtade jag upp syrran eftersom jag skulle till Bygg Max i Tumba och dessutom hade bil så passade vi på att åka förbi på minneslunden 


När vi kommer till Bygg Max så väjer jag "bräder". Vit råspont, ska bli en ny sänggavel . Som den kvinna man är så får man spela på det lite så när det kommer tre glada och trevliga hantverkare så får jag hjälp med att såga till tolv längder och dessutom bar dom dom till bilen. Jättegulliga och så trevliga.


När vi var på Bali blev jag så förälskad i interiören där, särskilt sänggaveln och badrummet. Men jag inser att jag inte har någon möjlighet att efterlikna  badrummet.


Lite som Ernst varit här, Öppet uppåt men tror inte grannen ovanpå mig skulle gilla om jag tog hål i taket


Jag ska nog ha samma längd på alla bräder och ha en hylla ovanför. Ja det är mycket att pyssla med även om det är en liten lägenhet. 
Problemet är att jag inte har den golvytan när jag ska montera ihop den. 
Men problem är till för att lösas.

Kram till er




Kommentarer

  1. Oj vad fint du får!
    Vi skulle också behöva väga in oss på Viktväktarna. Vi har bara inte hittat dem på Koh Lanta :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala