Pysslar och jäklas lite


Förra veckan var blev det ett par statsbesök. Onsdagen var det WW igen. Än så länge går det åt rätt håll. Ibland spårar det ur, som i lördags när jag var bjuden på middag i Tyresö hos Helen och Edwin. Men så måste det bli när man blir bjuden på mat och vin. Jag njöt lite extra kan jag lova!
 På Medis har redan uteserveringen på Snaps öppnat upp. Där sitter dom med näsan mot solen. Det har varit riktigt vårväder några dagar, få se hur länge det varar


Sedan mötte jag upp Monika på söder och blev bjuden på lunch och fick prata av mig lite. Underbara människa. Så mycket klokhet det finns där.
Dagen därpå tog jag en sväng upp till SÖS. Gick en runda och hälsade på både på BB och hörslingen. Har tänkt mig att jobba lite i sommar, restskatt och resekassa. 
Det skulle vara kul om det blir av


Käkade lunch med Gunilla och planerade in en repris på några Gotlandsdagar i juli 
Jättemysigt ska det bli! 
Vi bor på Gustavsvik en natt sedan följer jag med upp till Bungenäs ett par dagar


Vi hyr cyklar och cyklar utmed vattnet mot Gustavsvik


Så roligt att åter trampa på kullerstensgatorna


I helgen som var blev det Årstaviken runt. Solen sken men det var en nordlig vind. Kallt som bara den men vackert var det


Ja, så såg det ut. Och så kan man ju inte ha det! 
Sedan spillde jag ut en halv liter vit grund färg. Vilket j-a elände. Stänkte ner både dörr och så golvet förstås. 


Men jag hade ju ändå tänkt åtgärda balkongen. Allting går men nog är det ett litet elände är det när man inte har bil en sådan här gång. Först buss sedan pendeln, slutligen tunnelbana. 
Slit och släp. Men hem kom jag med golvplattor och diverse tillbehör.


Bordet hade jag målat innan. 
Så först blev det att jämna ut färgen på golvet sedan plattorna och grön nålfiltsmatta och sedan en plastmatta och sedan bambun insynsynskydd
Sjukt nöjd


Den första för i år


 I morgon ska jag ha den här skönheten. Så ljuvlig💓
Jag ska också till WW och efter det följer Monika med hem så får vi fortsätta prata där vi slutade förra veckan

Tack för titten



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala