Vårpromenad


Förra lördagen kom med strålande väder. Då kan man ju inte sitta inne och sticka eller pyssla inomhus. Det blev tunnelbanan till centralen/Sergelstorg och från Hamngatan spårvagnen till Djurgårde På andra sidan Djurgårdsbron blev det fika i solen.


Jag går i solen och njuter och det är jag inte ensam om. Massor av folk tog sig Strandvägen fram!


Här på trappan till Dramaten satt jättemycket folk, åt glass och solade sig. Blev väldigt avundsjuk på glassen. Solen hade jag ju !


På lördagskvällen var jag bjuden till Marie för att äta skaldjur och se på Mello. Det var trångt på middagsbordet kan man säga. Det var inte bara jag som tyckte det var gott. Nu undrar jag varför, särskilt katter gillar fisk och skaldjur. Jag har aldrig funderat på sambandet förut. 
Någon som vet?


En underbar knävärmare hade jag hela tiden under Mello. Lilla Doris sov sött under hela programmet. Så himla gullig!


Jag tyckte nog för ovanligheten skull att rätt låt vann. Hold on med Robin Bengtsson. Minns honom från Idol 2008. 


En lite trolsk kväll på Bjulevägen


Sedan förra onsdagen är jag nu med i viktväktarsvängen igen. Jag tror att man lägger på sig extra kilon över vintern ifall det blir en kall vinter😊 Då behöver man det där extra kilon som jag nu bär på. Inte så väldigt många men när jag passerar en viss gräns så blir det jobbigt att knyta skor, måla tånaglar, resa sig ur soffan m m 
Så det är bara att bita i det sura äpplet och ställa sig på vågen igen. 
Idag var det en vecka sedan och vågen står på - 2,3. Inte dåligt! Tycker inte att det är svårt faktiskt. Jag äter nog väldigt rätt med älskar också det söta. Kan inte ha något på bordet framför mig på kvällen när jag ser på tv. Men nu har jag stickningen, så jag sysselsätter fingrarna ändå. 
Jag har hängt fram min vita linnekostym och den ska jag i till sommaren


Från Bondegatan gick jag hem. En skaplig promenad. Men när det är sånt här väder kan jag gå hur lågt som helst. Det byggs något alldeles otroligt. Fotot är taget från gamla Skanstullsbron. 


Linde, på väg ner mot Årstafälet


Ja, någon tussilago har jag inte sett ännu men den första flugan har i alla fall tinat upp


Lilla Alice, mitt yngsta lilla barnbarnsbarn. 
Söt som en karamell

The world is a book
And those who do not
travel read only one place

Ha det gott mina vänner


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala