Familjevecka



Den här veckan blev det lite varannandags jobbande på BB-hotellet och hörselscreeningen. Roligt med variation. Den ena dagen inte den andra lik.


Tänkte mig inte riktigt för när jag gjorde ugnsrostade grönsaker. Det blev en stor sats och det blir inte gott om man fryser ner rotfrukter, så det har jag nu ätit med olika tillbehör fyra dagar i rad till lunch!


Förra söndagen tog jag buss och pendeltåg till Segersäng för att sedan gå från stationen till Grödby. Många steg blev det!


Då¨känns det skönt att få svalka sin kropp i det 29 gradiga poolvattnet. Några av barnbarnsbarnen var också där. Här Ebba och Zelda.
 Zelda som är en riktig buse i vattnet måste övervakas hela tiden. Jag sitter med hjärtat i halsgropen


Familjens nykomling, Loke, André och Hanna kom lite senare! 
Vi hade en liten diskussion och det ser ut som han lyssnar lite till vad jag har att säga


På kvällen fick jag besök av Helen och Edwin som kom för att ta lite mått och se vad som behövdes för att göra färdigt min sänggavel. Så jag bjöd på lite mat och kaffe.


Måndagen var jag in till stan för att köpa en present till Maries födelsedag


På Norra bantorget inhandlades ett svindyrt Marimekko paraply. Det är nog inget man går och köper till sig själv men önska sig i present det kan man ju. Får nog sätta hänglås på handväskan, det skulle nog jag gjort. Men visst är det snyggt! Jättesnyggt!
För mig som lämnar kvar mina paraplyn lite varstans skulle det aldrig funka.


Här skulle en bild på farmor Marie och Alice i sina fina stickade ponchos ha varit. Men fotografen var inte riktigt med. Men fina blev dom


Jag tror ta mig tusan den ska till att blomma. Min mimosa som jag fick av döttrarna när jag kom hem i vintras. 


Den kommer nog inte att bli lika praktfull men bara det att fått den att överleva är stort om man googlar på den. Den kräver sina gröna fingrar och en stor portion optimism, men det har jag ju gott om😀. 


Usch det här är inte kul. Varmt, svettigt och häng lite överallt. Men det är bara att gilla läget. Det var helslut på mina badkläder så nöden har ingen lag. Jag och Helen hade stämt träff i Farsta centrum på tisdagen efter jobbet. Jag har lite för små tuttar och lite för stor rumpa och då är det viktigt att man får hjälp ifrån proffs. Särskilt svårt med överdelen. Men nu är vi redo för badsäsongen både Helen och jag. Helen köpte en jättefin baddräkt. Nästa gång kanske det blir baddräkt. Jag har ett par gamla som nog skulle duga men det känns som jag solar med kläderna på.


Ni anar inte vad skön den här är😊. En kylmadrass till djur och damer 50+. Jag har den i den ena delen av min säng och när det kommen en vallning rullar jag bara över till den sidan. Hur bra som helst! Tack Malin för den!


Kvällen innan midsommarafton efter jobbet skulle jag städat och förberett lite. Men jag satte mig på min fina balkong med ett glas rött och bara njöt (en annan sak jag är bra på;-)


På midsommarafton var jag bjuden till Getryggen för midsommarfirande. Klev av bussen i Näs och hann gå en liten bit bit innan jag blev upphämtad av Lukas och Magnus. 


Det var inte direkt så där varmt som man önskar sig. Solsken när vi åt sillen men sedan blev det lite för kallt och blåsigt. 
Det tyckte Malala också!


Den vackraste av alla var Alice. Och den enda som fick midsommarkrans. Helt rätt! 
Sötnos!


Magnus var nog en av dagens populäraste person. Inte bara för hans matkonst. Här är han omgiven av alla fyra tjejerna.


Axel, hans Isabelle och Lukas 
I väntan på maten. Det är till att ha det bra! 


Magnus som grillat och rökt kött som var ljuvligt gott och Marie som gjort en pavlova tårta som var himmelskt god. Midsommar i maten och familjen tecken . Kan det bli så mycket bättre


Lilla Alice var inte så där väldigt intresserad av dansen runt midsommarstången


Trivdes bättre hos farmor


Efter det blev det dans på lövad bana för en del. Vi föredrog dock att dra oss hemåt  


Idag bjöd jag Gun och Ubbe på laxsallad.


En väldigt lyckad midsommar!

Har även pratat med Åsorna på Lanta som också firat midsommar

















Kommentarer

  1. Härliga foton!

    Vi har den där kylmattan för hundarna men det är jag som använder den mest. Helt fantastiskt skönt när sängen blir för varm

    SvaraRadera
  2. Fina sommarbilder med många fina människor. Den där kylmattan skulle man ju ha här på Lanta...
    Kram Åsorna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala