Guldstjärna


Underbart väder idag. En dag som börjar väldigt bra! Hade stämt träff med fastighetsskötaren som kom vid tiotiden. Jag har under en längre tid gått och samlat argument för att få till en ommålning av vardagsrum och hall. Fick plocka fram all charm och till slut så fick vi till en överenskommelse! 


Min betongvägg vill jag ha kvar, jag ska dock åtgärda den så den blir jämnare i färgen (hur det nu ska gå till ) och det ska jag göra i år. Sänggaveln ska också bli färdig i år. Min handyman,Edwin (Helen har gett sitt medgivande;-) ska hjälpa mig, 
när jag sedan kommer hem från Thailand på våren ska jag få det ommålat vardagsrum och hall.
Halleluja!!


Jag går ju på viktis på onsdagar men jag tänkte faktiskt smita denna onsdag. Men runt Årstafältet tänkte jag ta mig i alla fall. När jag väl kom dit så slog det dåliga samvetet till. Så då fortsatte jag mot söder. Passerade Gullmarsplan och eftersom jag hade tid på mig gjorde jag en liten runda på kolerakyrkogården.


Dagmar blev bara tjugo år. 
Tänker på Fogelströms böcker när jag går här i det höga gräset. Vilket hemskt år det måste ha varit 1894! Nästan alla som vilar här dog det året.


Det är som en stilla oas. Man hör trafiken alldeles intill men här är det ändå stilla på något sätt.


Sedan virrar jag till det och går lite fel. Upptäcker att jag är på väg mot fel sida av Hammarby hamnen


Får upp farten igen och kommer på rätt sida. På Bondegatan ligger viktväktarna. Det är lika ångestladdat varje gång man kliver upp på vågen.Till min stora glädje har jag nu gått ner nästan ett kilo sista veckan. Vilken tur att jag ändå tog mig dit. En guldstjärna blev det! Där ser man så svårt det är att känna av när man gått ner. Totalt drygt sju kilo.
Nu är målet nära. 


Äter lunch och en cappuccino på väg hem 


Jag klämde till med en kulglass också 


Tänk att bo så här i Norra Hammarby hamnen. Massor med växter


Till och med en badtunna och en en liten trädgårdshörna i fören.


Japp så blev det. 
Jag hoppas glassen rymdes inom dom kalorierna. Skit samma. 
Den var så god, så det var den värd.

Vilken dag det blev😀




Kommentarer

  1. du stegar på väldigt bra, glassen ryms säkert.
    kram
    Gun

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala