Juni


Pensionärs varning när man måste sätta sig på en parkbänk och vila strax innan man når hemmet.
I torsdags gick jag både till och från jobbet. Den här Samsung appen är det riktigt roligt att läsa. Jag går tydligen mer än 80% av kvinnor i min ålder. Det är kul läsning. Den går på så fort man rör sig och sköter sig själv. Man kan också ställa in hur man sover. Men hur i allsindar kan den veta hur jag sover när jag laddar mobilen inne i nattygsbordet?  Konstigt nog så stämmer det oftast
Märkligt!


Tanto området är så lummigt och vackert just nu. 
Jag undrar om det är så att ju äldre man blir ju mer intensivt blir alla färger. Jag vet att Uffe alltid sa"så här gul  har aldrig rapsen varit eller så här grönt har det aldrig varit. Nu är jag själv där!  Det är väl tur att något sinne förstärks med åldern😀


I fredags efter jobbet var jag bjuden på middag i Tyresö hos Helen och Edwin. Här har vi grillmästaren själv. Så  himla fint att ha sådana vänner. Vi funkar verkligen ihop. Stackars Edwin har fått vänja sig vid att ha ett par tjattrande kvinnor runt sig. Och han verkar inte ha tagit skada😀
Många resor har vi gjort


På Tussmötevägen finns detta bibliotek. 
Hur mycket böcker som helst. Jag lägger dit några jag läst ut och ibland tar jag med mig några hem. Om man bara tar därifrån så får man lägga en tia om man vill
Sympatiskt


Idag åt jag ute. Har haft en riktig slappardag. Bara två vändor till vindsförrådet, lite matlagning och suttit ute och läst. Annars har jag snöat in på Gåsmamman en serie som är tokbra på C more.
Alexandra Rapaport gör en av sina bästa roller enligt mig. Är inne på andra säsongen nu och kan inte sluta. Då kan jag sticka medans jag tittar. Tur att det inte är något avancerat mönster 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala