Sverige


Kan det bli så mycket svenskare? 
Ja, jag vet, det saknas nåt på bilden. Både sällskap, den lille och en kall öl. Men bättre än inget. 
Jag kunde ju sitta ute i solen och njuta efter en lång promenad


Svedmyra, Hökarängen, tillbaka till Svedmyra, förbi BEA mot gamla Enskede, svängde av mot Östberga och hem. Fick ihop mina 10 000 steg. Småspringer inte, lyssnar på bra musik, låter tankarna flyga hit och dit och bara låter fötterna göra sitt. 
Det får duga.


Passerade en jättefin buskpion


Syrener som snart är överblommade


På väg mot Hökarängen


I går promenerade jag hem från SÖS. Jag var tvungen att stanna och fota. I den där mörka högen i grenverket ploppade det ut den ena efter den andra med små dunbollar


Det ena föräldern var med och övervakade.


Säga vad man vill om E-böcker eller talböcker, men en en pappersbok där man får vända blad för blad  det är något särskilt. Nu har jag laddat upp med lite pocketböcker inför sommaren.  
Det blev inte en enda deckare. Bara feelgood böcker.Några fnissböcker, romantik och en av dom handlar om personer som bor i Sydney och beskriver platser som jag känner till. Ibland orkar jag inte läsa om mord, blod och elände. Den ena trasiga personen efter den andra. 
Om jag får spekulera lite (och det får man om man har en egen blogg) så tror jag att jag är nog inte mindre uppdaterad än andra på allt elände som händer ute i världen och här hemma, krig, mord, våldtäkter, men jag orkar inte läsa om det jämt. Jag kan ändå inte påverka det mesta som står. Låter det krasst kanske?  Jag kan skänka en slant då och då till olika välgörande ändamål ,även om den inte är stor så gör den väl nytta på nå något sätt.

Bildresultat för karpathos

Just i detta nu så drömmer jag mig hit till Karpathos, dit vi ska om
52 dagar 14 timmar 12 sek
Åh så mysigt att sätta sig på moppen och leta sig fram till en sådan här strand.

Men innan dess ska jag jobba och dra ihop lite stålar så jag kan resa, betala restskatt (fy f-n)
Ska vara lite på hörselscreeningen i sommar vilket jag ser fram emot väldigt mycket

Ha det och var rädd om varandra



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala