Nybörjare


Ja vi är väl alla nybörjare någon gång. Det är så de känns när jag nu ska få till raggsockor till Alice. Det är säkert mer än trettio år sedan jag stickade sockor. Repar upp och stickar om hälen fem, sex gånger innan jag får till det. Men nu är dom färdiga och på väg till Gävle


Dom passade bra. Tandborsten jag lade ner i paketet fick nallen sig en omgång med 💓


Den här kissen möter mig ofta när jag går ut. Kastar sig på rygg och vill bli bli kelad. Svarar hela tiden när man pratar med honom. Så söt!


Hösten när den är som bäst. 
Än så länge är det en väldigt fin höst, vackra färger, och en hög och klar luft.


I början på veckan skulle jag ta mig till Thailands ambassad för att få mitt 60 dagars turistvisa. När jag kommer dit så visar det sig att jag gått i oförrättat  ärende. Skulle ha varit där på förmiddagen! Gör inte så mycket i och för sig. Det var en strålande höstdag. Här passerar jag en liten oas nedanför Hallandsgatan på söder


På väg hem strosar jag i ett höstvackert Stockholm. Slinker in på Zara på Norrmalmstorg och handlar två par tights. Så jättefina. Efter operationen ska det inte sotta åt någonstans och vara lätt att röra sig i


I början på förra veckan såg jag att någon annonserade om ett plåtskåp som var till salu i Östberga. Jag har länge tyckt att det sett så rörigt ut i mitt badrum så jag slog till direkt. Tog fram min dramaten och knallade upp mot Östbergahöjden.Måste säga att bostadsområdet ser väldigt trevligt ut. Sen vet jag ju att det har en dålig klang. Någon sköts ihjäl här för någon månad sedan,  alldeles där jag är nu.Hon hade bott i området i tio år och var aldrig rädd att gå ut med sina hundar på kvällar.


Skåpet är tungt som 17. När hon som jag köper skåpet av kommer ut och insisterar på att få köra hem mig och skåpet så tackar jag inte nej


Hammarbyslussen
 Det börjar bli dags att ta upp båtarna.


När jag gick till jobbet från Hammarbyhöjden för många år sedan och passerade denna affär på Rutgers Fucks gata var jag in och vände några gånger men det är så otroligt mycket att se. På väg hem efter mitt andra besök på Thailands ambassad så gjorde jag en inventering. Jag tror det fanns något till alla. Hur stort och trångt som helst. Kände mig som en elefant i en porslinsaffär. 


Den fastnade jag för! Det blev dock ingen affär!


Förra veckan tog jag bort lite fläckar på ryggen. Fick hjälp av Ewa dagen därpå då förbanden skulle bort men det var lite för tidigt. Så igår tog jag mig till Liljeholmen för ett nytt försök Här passerar jag koloniområdet vid Årstafältet. 


Efter omplåstring och gofika hos Marie, knallade jag åter mot Stureby. 
Det blev 16500 steg. Tack för det!


Tvärs över Årstafältet går gamla landsvägen in mot stan. 
Här körde man med häst och vagn redan på 1700 talet.



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala