Teater



Oj så länge sedan jag bloggade.  
Just nu rusar tiden iväg. Köpte mig lite pocketböcker på centralen i Göteborg innan jag åkte hem för två veckor sedan


De tre översta har jag fått rekommenderat av flera personer. Två systrar började jag med på tåget och läser fortfarande. Den handlar om en invandrarfamilj med fem barn varav de två äldsta tjejerna rymmer och ansluter sig till IS. Faderns kamp att få tillbaka sina tonårsdöttrar.
Intressant läsning med mycket svåra namn så det tar tid att ta sig igenom.
Innan man läst den är det svårt att förstå att två helt vanliga moderiktiga tonårstjejer, som växt up i Norge, kan förvandlas på det sättet. Men det tog ett år av påverkan från olika grupper som sympatiserar med IS innan de rymde. Hu så hemskt!


En av årets bästa tv program har börjat.  Så mycket bättre. Det som är så roligt att man får lära känna sådana artister som man annars inte lärt känna.


Bra underhållning var det också på Maxim. Shirley Valentine med Maria Lundqvist.  Tre timmars nöje. Gun och Marie hade ju fått biljetter när de fyllde år i somras . Den var så bra! Pjäsen är ju från filmen med samma titel. En feelgood klassiker. Om ni inte sett den,  gör det! Så rolig men också mycket vake up påminnelser. 


Förra veckan var det jobb i två och en halv dag. Få se om det blir någon mer dag innan jag åker. Snart bara tre veckor kvar😀


Annars är der väldigt mycket höst just nu. Vackert när det ser ut på det här viset. Men när det blåser nordan,  regnar horisontellt och termometern visa + 4 då är det inte kul.


Häromdagen var jag på seniormässan. En mycket trevlig mässa. Det var inte mycket med stödstrumpor och dramatenkärror. Det mesta handlade om resor och kläder. Pensionärslivet har sannerligen förändrats sedan förra generationen. Mamma hade aldrig suttit i ett flygplan och förstod aldrig mitt reseintresse!


Ja det fanns lite träningsgrejor också. Det var inte lika trångt där!


Lunch 


Glömde fota när det fanns lite mer på tallriken. Tapas med vin. Carolina Gynnings viner presenterades. Två mousserande och en appertiff. Väldigt goda.


Vet inte om det går att lyssna men när Viking line har ett band som spelar Vi ska leva för varandra, så förstår man ändå att mässan riktar sig till en äldre publik.


Kläder fanns ju som sagt. Fastnade här! Jackor och kappor från återvunna saris från Indien. Köpte denna och kom hem och gick omkring med denna. Som efter ett tag kändes alldeles för stor

 

Gick tillbaka dagen efter och bytte till denna. Tänk er ett par vita linnebyxor och ett vitt linne. Inget man går omkring med hemma.


Från det ena till det andra. 
Vet inte varför jag hetsar upp mig för denna syn i grovsoprummet. Det är nog min gamla ordningman som vaknat inom mig
Men när det ser ut som man kastat ett rum och kök här och har ca 200 meter till östbergatippen så undrar man. Dom har förmodligen ingen bil men på nåt sätt måste dom väl själva tagit sig därifrån med något kvar från lägenheten. Då kanske man kunnat svängt förbi tippen😠


Gjorde en favorit i repris i lördags när Irene var här och käkade. Åt den förra helgen också!
Laxsallad med en massa godsaker i. En sommarrätt kanske, men funkar alltid.


Idag ska jag ta mig till Liljeholmen och putsa fönster och gulla med fröken Marie och Malala.
Mysigt!
Jag är jättesugen på en kisse just nu. Är inne och tittar på olika katthem. Problemet är ju att jag älskar mina resor. Men jag kom på att jag kanske kan vara jourhem. Då kan man själv bestämma när man är kattägare.Suger på den karamellen tills jag kommer hem.
Tre veckor till så får jag praktisera som kattägare 😍


Kommentarer

  1. Ja här hemma på Djungelstigen har vi ingen brist på gulliga katter. Snart är du här.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala