Göteborg tur och retur


Ibland händer det! Fick spontant besök av Heléne och Edwin förra veckan och hade inget att bjuda på till kaffet. Men nu finns det.
Tänk ändå hur tiderna förändrats. 
När vi bodde på landet för många år sedan så gick man ju bara in till grannen, frågade om kaffet var varmt och då fanns det alltid nåt till kaffet. Frågan är vad gemene man skulle tycka idag? Det ska vara städat, man ska ska helst inte gå i myskläder och naturligtvis ska man ha nåt till kaffet. Är det lika idag på landet? Jag tror det faktiskt! 


Fortsätter med strumpstickningen. Det blev ett par till, till Alice! De första var ju bara ett försök.
Nu är det Lokes strumpor som är på gång. Det finns ju fler barn i min omgivning så jag stickar väl till garnet tar slut eller tills jag åker. 
När jag kommer hem så ska det bli soffkuddar har jag tänkt!


Jag  köpte ju en  rostig ljusring av Benita. Den  blev så fin i fönstret.


I fredags var jag och Monika ute i höstvädret. Vi tog bussen till Hjorthagen och gick sedan till Millesgården. 


Jag har ju varit här tidigare men man upptäcker något nytt varje gång. Den här bronsstatyn är gjord 1930-1940 och heter Emigranterna. Högst aktuellt. 
Båtflykingar fanns ju det redan då


Vi börjar med lunch, läänge.
Sedan kan man gå där i många timmar. 
Väldigt mycket höst nu!


Så mycket vackert den finns där. Karl och hans fru Olgas hem skulle nog väldigt många ha än i dag! 


Deras kök. Så otroligt vackert! 
På kvällen var jag bjuden på middag hos Irene.


Lördagen var en arbetsdag. Lika roligt som vanligt😀. Söndag var det också tidig uppstigning och resedag. Åker till Göteborg och till Christina på Bohus Björkö. 


När jag är där det fick jag en hälsning från en kvinna på Koh Lanta som minns mig och att jag hade en dotter som bodde på ön.  Kul, får åka förbi och hälsa på när jag är där! Jättegullig engelsk kvinna som har en resort där vi bodde i vintras


Christina bor så otroligt vackert men utsikt över hamnen. Går en lång promenad med Inez, Christinas hund. Äter och dricker på eftermiddagen och planerar hur och när vi ska träffas i Thailand i februari. Ska bli så himla roligt när hon kommer


Måndagen körde vi runt på öarna. Hönö, där vi också käkade lunch med en fantastisk utsikt. 
Ökerö, Grötö, Kalvsund, Fotö. 
Göteborgs norra skärgård är helt annorlunda mot Stockholms skärgård
Kala, karga, släta klippor. 



Vi var också och spådde oss i tarokort😍. Mitt " kärlekskort", undrar vem det kan vara😂
Så kan man ju välja om man vill tro på det eller inte


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala