Flyger och far




Ajaj. Mitt knä gör så jäkla ont. Vill inte vara begränsad. Det blev lite för mycket gående idag. Men jag har sett och upplevt mycket.


Kul att få känna sig som en miljonär för några dagar. Efter en veck.a förstår jag mig fortfarande inte  på valutan i landet. Hur mycket olika sedlar som helst. 


På tisdagen flög jag från Ho chi min till Bangkok.....


för att möta Christina som kom från Göteborg för att sällskapa de sista två veckorna. Så roligt. Hon skulle landa vid sex tiden. Men förseningar och omdirigering av flygbolag gjorde att hon ladade strax före sju. Och hur hitta varann på den enormt stora flygplatsen? Inte lätt eftersom hon inte kunde nå mig på mobilen. Så jag stod snällt och väntade på meeting point. Där dök hon upp plötsligt.
Vi hade bokat biljett med nattbussen mot Chompung och vidare till Koh Tao. Kastade oss i en taxi mot Lompray offic. Vi hade en timme på oss. Efter exakt en timme blev vi avsläppta på en busstation. Vilken inte var den rätta förstås. Frågade oss fram och rusade fram på en gågata med bagage ibland en massa turister och så småningom hittadr vi Lompraya offic en kvart för sent. Men bussen väntade. Nattbussen skulle vara framme vid fem på morgonen så jag hade förberett med Hong tong som nattfösare. När vi kom fram sov vi faktiskt några timmar, närmare bestämt 12 timmar


Vi myser till det med ost och kex på rummet


Min favoritstrand. Taatoo beach


Utsikten på väg ner


Olika nyanser av blått


Freedom beach


Sista natt på Koh Tao var inte kul. Otroligt varmt och dessutom strömlöst. Ingen fläkt eller AC
 Låg med en blöt frottéhandduk på mig hela natten. Dagen därpå åkte vi till Koh Lanta. 





Kommentarer

  1. Tycker så synd om dig att knäet värker och gör ont. Sköt om dig och njut a de sista dagarna. Krsm

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala