Koh Lanta


Första kvällen på Lanta med Christina och Åsorna. Mysigt att vara tillbaka

Christina påbörjade sin hemresa imorse (onsdag). Så roligt vi haft. Mycket har vi hunnit med men mycket har vi kvar


Det har varit festival i Old Town.  Tillsammans med dessa sköna personer tog vi en tuk tuk och tillbringade några timmar med lite shopping och en och annan öl


Dagen därpå åkte vi till Lanta animal welfare. Christina som är hundägare och har sin Inez från Irland var särskilt intresserad. Jag har varit där flera gånger tidigare och var naturligtvis också intresserad . Den första jag träffade på var Molly som låg där och såg söt ut. Hon såg verkligen ut att trivas i sitt gamla hem.


Men så hittade jag Jojo. Och det kan jag säga var en ögonblicklig kärlek


Lite reserverad första dagen.


Strandliv har vi naturligtvis upplevt varje dag.  Här var det lite trångt på parkeringen


Solnedgångarna är magiska. 
Går ner till Indianen och tar en drink innan middagen 


Jag ville gärna visa Christina AsaLanta.
En ecoby jag hittade förra gången jag var här. 
God och nyttig drink blev det


Vi har det oförskämt bra på bastmattan


Varje morgon började så här.
 Jojo gör framsteg varje dag. Första dagen får jag nästan dra honom med mig. 
Vi träffade Judit från Tyskland som gjorde sällskap med oss varje dag.
Christina fick jobba hårt för att få Sheldon med sig. Judith med Dixi. De tre vovvarna var i samma rastgård och var goa kompisar


I måndags var vi ute med Irene och Uffe och käkade. Jodå det blev en drink även då. Nu ska jag hem och vila från det här drink livet😂


En dag kom Mange och hälsade på.  Proppmätt somnade han på uteplatsen


Sista kvällen med min fina vän Christina, avslutar vi på samma ställe som vi började


Den här bilden bär jag med mig hem och hoppas någon kan ta honom med sig hem till mig
Vilken skillnad från första gången vi sågs. Nu trippar han så fint bredvid mig och söker ögonkontakt hela tiden.
Känns det som jag sviker honom genom att försvinna. 
Grät så både snor och tårar rann

I morgon lyfter jag mot Sverige efter fyra månader och det ska bli skönt. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala