Hemma


Går upp vid sextiden och ska bli upphämtad nere vid Appel travel. Inte så trångt i bussen som vanligt. Två timmar senare är jag i Krabi och som vanligt ute i god tid. Har lärt mig att det är bättre att sitta på plats istället för att bli stressad. Det tar alltid längre tid än vad man tror


Jag har beställt resan långt i förväg men upptäckte för några veckor sedan att jag bokat till fel flygplats i Bangkok. Nåja, orkar inte hålla på att ringa och krångla. Taxin mellan flygplatserna kostar lite drygt hundralappen och jag har ju gott om tid eftersom jag inte ska flyga förrän dagen därpå.
På flygbiljetten står att jag får ha 15 kg. Jag hade 17.5 kg. Men två och ett halvt kilo kan jag väl betala för, tänkte jag. Nej, så var det inte😕. Man fick bara ha 10 kg på inrikesflyg. Men nu var hon snäll, så jag behövde bara betala 2000 bath istället för 2780 bath. Ca 700 kronor fick jag punga ut med. Jag förstår henne. Det är ju Tiket.com som informerat mig fel. Få se om jag ska ta tag i det.


Så kommer jag då fram till hotellet och är hungrig som bara den eftersom jag inte ätit sedan frukosten


Vilken tur jag hade! På andra sidan vägen var en jättestor matmarknad


Tog maten med mig till hotellrummet och och njöt för mig själv


Uppe med tuppen och åkte till rätt flygplats! Resan är ju elva timmar och jag var helt slut i huvudet redan innan de elva timmarna. Landar strax före tre på Arlanda och väntade en timme för att få väskorna. 
Jag hade pratat med Gun om Ubbe kunde hämta mig på Arlanda men hade totalt glömt bort det. Ingen kunde heller nå mig på mobilen eftersom jag tappat bort mitt svenska simkort! Tappat och tappat! Jag hade tejpat fast det lilla microkortet och förmodligen hade det fastnat på något kreditkort i plånboken. 
För att göra en historia kort så fick den stackars Ubbe stå på Arlanda och vänta alldeles i onödan medans jag satt på pendeln till Älvsjö där Irene hämtade mig och körde mig hem så jag kunde meddela att jag var hemma och allt hade gått bra. Skäms så för min förvirring. Kan bara be om ursäkt!
Detta var min sista långresa. I fyra månader har jag flugit och farit. Nu kommer en ny era som hundägare! Fick meddelande precis innan jag satte mig på planet att jag var godkänd som Jojos matte. 


Mycket omtumlande. 


Jojo,så kär. Men mycket administration innan han är här. Tänk så fantastiskt den dag jag får hämta honom på Arlanda. Malin har lovat följa med när han kommer och filma. Han kommer att älska den svenska kylan. Det var så galet varmt de sista dagarna så man såg att djuren led i värmen


Så hur var det att komma hem efter en händelserik utlandsvistelse? 
Underbart, men kallt som bara den. Tänk att man kan tycka det är så skönt! Det första jag tänkte på när jag kom hem till lägenheten var att det var så tyst. 
Ingen AC, fläkt eller flygplan som brummade och just
nu snöar det utanför fönstret! Härligt!
Igår var Marie och Magnus här och hjälpte mig med att bära kartonger från vinden, för mitt knä gör så ont så jag blir galen. Har slutat med värktabletter eftersom det inte hjälper. Men på torsdag har jag fått tid till min husläkare som ska ge mig en remiss till MR röntgen. Fortsättning följer.....

Imorgon ska jag ta mig in till stan och äntligen bli klippt beställa mina nya solglasögon (de gamla ligger på havet botten i Khao Lak). Onsdag är det inskrivningsbesök på Huddinge, torsdag träffa husläkaren för knät. Målarna kommer kanske också denna vecka. Späckat program med andra ord. Tillbaka till verkligheten😀

Jag vill avsluta med att säga:
Förlåt till Ubbe
Tack till Marie och Magnus
Tack Irene
Tack Malin för att ni finns



Kommentarer

  1. Välkommen hem till Sverige igen :)
    Här hemma har ju allt förskjutits 1 månad tyvärr, nu när man vill att det ska bli vår med vitsippor o tussilago o sånt. Du har verkar ha haft en underbar semester. Borta bra men hemma bäst ???
    Hemma - en massa måsten ???? Ohh vilken underbar liten vän du har hittat. :) :)

    Ha de gott kramar//Ewa

    SvaraRadera
  2. Hej Ewa
    Ja väldigt skönt att vara hemma igen. Och hittat en liten kärlek har jag gjort😍
    Hoppas nu få hit honom så snart som möjligt.
    Hälsa alla är du snäll så hoppas att vi kan ses någon gång framöver
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala