Sköna maj


Ligger och sover men plötsligt tittar upp och undrar, är du kvar? 
Min lilla prins❤


Förra helgen kom den, som vanligt från en dag till en annan, sommaren.


Med över 20 grader så får man ta vara på den 


Det finns mycket att utforska i omgivningarna. Enskede villaområde är en av de dyraste i Stockholms närområde och väldigt populärt.  Charmigt med gamla villor.


Genom Enskede villaområde mot thai kiosken. Det var länge sedan!


Då blir man så här trött när man kommer hem


Som ni vet har jag nästan alltid haft magproblem och när jag var på Lanta, så med hjälp av Anna, prövat Paleokost och mådde väldigt bra. Men när jag reste runt efter det gick det inte så bra att hålla eftersom det är socker i nästan all mat i Thailand.  Hemma när jag är för mig själv går det bättre. Jag kommer inte att bli fanatiker. Men byter ut produkter varefter de tar slut i skafferiet. Ser det som en långsiktig förändring. 
Och blir jag bjuden på mat någon gång så äter jag det som bjuds, naturligtvis. Gör det inte för att gå ner i vikt. Har börjat accepterat min vikt ju äldre jag blir. 


När jag sätter mig i soffan så kommer han direkt och ligger nära, nära. Känner mig helt trygg med honom. Och nästa vecka blir det en kurs i vardagslydnad. Jag tror inte att någon försökt lära honom , sitt, ligg eller stanna till exempel. Nu sätter han sig så fint innan han får godis. En bra början!


Pimpar min balkong och hoppas att värmen håller i sig. En klematis med en annorlunda färg blev det. Så vacker. Hade en blå när jag bodde i Ängelholm. 


Sedan har jag sått en sallads blandning. Ser lovande ut tycker jag.


Sol i lagom mängd


Sade godnatt till det här lilla trollet, Zelda,  här om kvällen


Magnolian blommar på Bjuletorget


En jättefin blodbok som ser så häftig ut på kvällen 


Nää nu går jag inte längre, så det så!!






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala