Sommarvarmt



På väg mot Enskededalens café för att träffa en gammal arbetskamrat


Där kan man sitta i många timmar


Här sitter Jojo och har spanat in något. Antagligen en skata. Dom är spännande, sa Jojo.


Jojo fick ett aktiveringsspel av Malin. Det tog inte många minuter innan han fattade att om man bara flyttar på klossarna så finns det godis där. Kul! 


När jag köpte min klematis på Bea förra helgen fanns det två blommor utslagna.
Jisses vad den blommar


Plockade in en bukett liljekonvaljer. Nu sprider dom sin väldoft.  Plötsligt är man tillbaka till skolavslutningar och sommarlov. Underbart!


Fick ett ryck och gjorde ugnsrostade grönsaker. Himla gott. 
Sedan blev det mussli men en massa olika nötter. Känner mig nöjd med dagen 




 Naturens har sin höjdpunkt just nu! Jag älskar maj månad


Handlade på Lidl idag och hittade den här😁. Inte lika god som den som finns i Thailand. Men helt okey. 

Idag fick vi båda en riktig skräckupplevelse. På eftermiddagens promenad blev Jojo påhoppad av en aggresiv katt. Den satt inne i en häck. 
Jojo upptäckte den och stannade och tittade. Han blev väldigt exalterad, viftade på svansen och skällde. Antagligen blev katten rädd men jag fick med mig Jojo därifrån. 
Vi gick några steg då kommer katten plötsligt bakifrån och hoppar på Jojo som är så rädd för allt utom katter. Han bli så rädd så han bara skriker rätt ut och försöker springa. Stackars min lilla prins. 


Han har hittat en ny sovplats. Sover nu gott efter dagen otäcka händelse

Nu ska jag titta på The handmaid's tale. 
Riktigt ruskig serie som fått många utmärkelser. Hudrollen har Elisabeth Moss som också spelade i Top of the lake. Hon fick pris för bästa kvinnliga huvudroll. Fantastisk skådespelare




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala