Utveckling


Söndagspromenad 
Vi vidgar våra vyer och går utmed Årsta fältet. Där ser det ut som det ska bli nytt koloniområde


Jättefint väder. 
Som jag har saknat mina promenader. Det går bättre än väntat med  både mitt knä och Jojo. Han är fortfarande väldigt nyfiken på allt och alla. Han kan stanna och bara titta på någon som går på andra sidan vägen. Har dom då någonting i händerna så blir det ännu mer spännande.


På valborg fick vi fint besök. Gun och Ubbe kom förbi. Så himla trevligt. Jojo skötte sig väl. Ubbe var lite intressant men sedan somnade han gott.


Vi brukar titta på veterinärerna. Ibland upptäcker han att det är nåt igenkännande.


Vi gick en skogspromenad mot Svedmyra. Plötsligt stannar han och tittar.
Ett rådjur som är lika nyfiken som han. Efter en stund tröttnar Jojo och vi kan gå vidare. Rådjuret står kvar. 


För att jag ska kunna få försäkra Jojo måste jag få ett svenskt veterinärintyg. Så i onsdags var det dags. Veterinären finns i Linde. Det ska ta ungefär fyrtio minuter. För oss tog det en och en halvtimme😁
Han är ju fortfarande väldigt lättstressad så det var inte så kul. Det blev munkorg när han skulle undersökas men allt var bra och han fick godkänt på allt. Så stolt matte.
Recept på fästing medicin blev det också


Han brukar inte ligga i min säng men om jag lämnar honom en stund så tar han en av mina skor och lägger sig i min säng. Skäller inte när jag lämnar honom utan han sover nog mesta tiden. Nù är det sällan jag lämnar honom men ibland måste jag ju. När jag går och handlar vill jag inte lämna honom utanför affären. 


På torsdagen skulle vi gå till Bandhagen för att handla en löplina. Så nu ska vi försöka träna inkallning och få honom att springa sig trött. Som ni vet har jag ingen lokalkännedom så jag tar Gps till hjälp. Men det hjälper inte ändå. Hur kan det gå så fel. Gå till sydväst, Herre Gud, jag kan ju nästan inte skilja på höger och vänster. Det tar hela eftermiddagen i regn, trots det så vill han busa och rejsar runt i lägenheten när vi kommer hem


Oj, då!
Ser ut som en tand gått rakt igenom🤣
På fredags eftermiddagen är vi bjudna till Irene på middag. Hon hämtar med bil, inte kul att åka bil tycker Jojo. Men hem går vi. Det blev lite för långt för mitt knä men jag ger mig inte. 


Så idag går jag  mina 10 000 steg runt Svedmyra.
Innan dess försökte vi kasta pinnar med 15 meter löplina. Gick inge bra🤨
Han stod som fastvuxen i gräset och tittade lite undrande på mig. Trots skinka som lockbete rörde han sig inte en meter. 
Nåja vi får försöka igen.


Kommentarer

  1. Jag tycker ni gör enorma framsteg. Han har ju bytt ut allt som han kände till. Tur att han är så trygg med dig redan.
    Skynda lagom med knät. Öka inte med mera än 10% med stegen per vecka så du slipper bakslag. Tänk på att du kan öva mycket tricks hemma med honom för att trötta ut honom. Lär honom namn på hans leksaker så kan du lära honom att hämta rätt sak, städa upp efter sig etc. Det tröttar mera än en promenad om du har ont i knät

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns som det är långt till att han ska kunna det. Men har tänkt mycket på hur jag ska kunna stimulera honom innomhus.

      Radera
  2. Vad roligt att läsa om hur ni har det, du och Jojo!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja vi har det bra. Svårt att förstå att han bara varit här två veckor. Så jag får ge mig till tåls med hans lite knäppa beteende när vi är ute😍

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala