Familjetid


Mycket familjemys har det blivit. Både syskon och barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Här är Alic"ute" och går med Jojo. Hon ääälskar hundar säger hon.


I söndags var både Kjell och jag till Gun och firade hennes födelsedag. Nästan alla var där!


Ungarna badade i poolen förstås. Här visar Albin sig på styva linan.


Jojo när han är lite leksugen och busig


Tänk att jag lyckades ta mig förbi den här hyllan på Lidl


Bjöd Irene på middag härom kvällen.  Min laxsallad som jag aldrig tröttnar på.


Just nu så är det här som snurrar i huvudet. Jag möblerar och planerar den nya lägenheten. 


Det här är vad som möter mig i hallen nu. Jag får en riktig hall och kan gömma undan sånt som inte behöver synas


Idag hämtade Irene mig för fika på bryggan vid Stora Skönal. 
Väldigt vackert. 


Väldigt vackert är det också på Getis.
Marie och Magnus ville in till stan för att roa sig. Då blev vi kattvakt jag och Jojo.
En väldigt varm helg. Det blev mycket brygghäng.
Solade och premiärbadade.


Irene kom ut på lördagen. Trevligt med lite besök. Jojo knyter jag i långrepet runt ett träd. Han fastnar i rötter och stenar hela tiden så idag har jag en hemsk träningsvärk efter att ha sprungit upp och ner i slänten


På kvällen lite lätt svedda av solen käkar vi och har lite rött i glasen


Kvällsrundan utmed vattnet är magiskt vacker


Ja att vara kattvakt är inget problem om man vet var dom gömmer sig. Malala är inte svår att hitta men den andra damen! Så småningom hittade jag Marie under det tjocka mockaöverkastet, i värmen!
Varmt som bara den var det på natten. Prövade allt som gick att ligga på till och med ute i solstolen. Till slut domnade jag av i sängen. På morgonen när jag kom ut ligger båda katterna och solar sig altanen. 
När Irene var uppe innan jag vaknade noterade hon att dörren stod öppen! Inte visste jag att Malala kunde öppna dörrar!!


När jag kom hem på söndagen kom min snälla granne Camilla med två liter jordgubbar som hon varit uppe i Dalarna och plockat 


Alla fönster som gick att öppna stod på vid gavel på söndagsnatten


SPå måndagen så var det dags igen för kalas. Min syster Ulla fyllde år. Värsta kalaset med fika och sju sorters kakor och en jättegod jordgubbstårta. Roligt att träffa alla hennes pojkar med familjer


Igår var en jvla dag kan man säga. Jag hade köpt ett nytt soffbord. Hon som sålde bodde i Blackeberg. En vit fläck på kartan bland många andra. Men hur svårt kan det vara. Svårt även med GPS om dom håller på att bygga om överallt. I Bromma har jag jobbat så det var inget problem. Sedan var det avstängda vägar och byggen ta mig tusan överallt. Så småningom hittar jag, "bara" tio minuter sen. Går in och hämtar borden och jag tar naturligtvis det stora glasbordet . På väg ut till bilen snubblar jag på en stor sten som ligger ivägen Jag faller handlöst framåt. Glaset höll i bordet höll men inte knäna. Tänk om glaset gått sönder Vågar inte tänka på vad som kunde ha hänt med en trasig glasskiva


På eftermiddagen skulle jag träffa tjejerna i byteskedjan. Den här gången på biblioteket i Handen. Ett jättestort bibliotek. I Haninge centrum har det byggts så jag kände nästan inte igen mig.
Tack och lov att jag har bil numera kunde både ta mig till Blackeberg och Haninge.  Innan jag åkte därifrån köpte jag med mig lite thaimat. Jag hade inte hunnit käka någon lunch så jag var ordentligt hungrig


Kommer hem och ska gå in i porten och hittar inte min nyckel och kommer inte in i porten. Vad gör jag. Väntar snällt en halvtimme under tiden försöker jag få tag i Camilla, min granne, utan resultat! Jag frågar då en granne som ska in i porten bredvid om hon kan släppa in mig så kan jag gå genom vinden och ner. 
Nej hon släpper inte in mig!! Ser jag så kriminell ut? Jävla käring! Till råga på allt tar batteriet slut i mobilen. Så jag får starta bilen och ladda den så jag kan använda den
Ringer Marie som är på Getis. Jag har ju en reservnyckel i Liljeholmen. Dom får tag i Malin som bor i Örby slott. Hon är så snäll och följer med till Liljeholmen för att hämta min nyckel
När jag kommer hem så sitter nyckeln kvar i min olåsta dörr. Jag hade en del att bära när jag lämnade lägenheten. Så kan det gå!
Usch, vilken dag! Men mitt glasbord är helt och fint och in kom jag så småningom. Först en tur med Jojo sedan kunde jag både kissa och äta


Kommentarer

  1. Jösses, har du hittat lägenhet! Var ska du flytta?

    Kram Åsa och Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala