Arg som f-n


Två syskonträffar på bara några månader. Denna gång fattades Eddie. Leif kom farande från Arbrå och vi landade samtidigt i Tullinge hos Ulla! 


Leif hade med sig gamla album. Här är mamma och pappa på besök när Leif och jag var på kollo. Jag minns bara att det var så ledsamt när de åkte


12 tror jag att jag var. Mamma hade nog klippt luggen tror jag


Ingen fralla i håret men det krävdes lite jobb. Tupering och svinrygg


Sommarlov 1957 på väg till Mora by i Gustavs.


Mamma i sin glans dagar. Här räknade vi ut att hon är 48 år


Nog med nostalgi! Härom dagen var vi till veterinären för kloklippning. Jag har verkligen försökt själv men har inte lyckats. När Jojo rycker till så gör jag det med. Inte så lyckat. Beklagade mig angående hans åksjuka när jag var där och de rekommenderade dessa kapslar som innehåller ett pulver som ska vara lite lugnande. Ingen effekt alls kan jag säga


På väg hem från veterinären vill jag se om daliorna slagit ut! När vi passerar Enskede kolloniområde tänker jag. Här det någonsin varit så grönt och lummigt?


Visst är dom vackra?


På väg hem från bussen i torsdags klev en mamma med två små barn på. Den lilla killen satt och lekte med två små plastlock. En äldre kvinna att framför vänder sig om och kommenterar högt och tydligt. " Det är faktiskt väldigt irriterande det där".
Efter en stund reser hon sig upp och skäller ut mamman för att de för oväsen. Då säger jag det är barn och dom låter! Jag ber henne kliva av bussen
Hon säger då att hon minsann är född i detta land. Då brinner det i huvudet på mig🤬, Så när bussen stannar reser jag mig upp och säger ger " nu kliver du av bussen" busschaufföen bekräftar vad jag sagt och hon tar sin dramaten och kliver sur ut ur bussen. När jag kliver av bussen tackar mamman mig. Jag skäms verkligen att hon ska behöva utstå sådana kommentarer


Kommentarer

  1. Heja dig! Orättvisa människor ska man säga åt.
    Kul med gamla bilder. Du/ni var så fina så!
    Ja, nu har ni det grönt och fint i Sverige, underbart!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala