Fin dag


En fin dag! 
Söndag hade det utlovats regn. Det blev en jättefin svensk sommardag. Lagom varmt.


Är på gymmet på lördag morgon när dom precis öppnat klockan nio. Kör två cirkelpass och några några minuters rodd. Sedan kör jag till BEA och handlar eftersom jag ska ha  gäster ikväll. Jojos hundgodis var slut och dessutom tänkte jag få lite tips om jag skulle köpa en hundbur. 
Det blev ingen hundbur. Det blev en heltäckande plastad filt. 
Vilken frihet med bil. Kunde tagit mig en hel dag annars 


Så här går det när man använder mandolin om man ska ha tunna skivor potatis. En bit av fingertoppen skalades också bort. Fy tusan vad det blödde. 


Till förrätt blev det lax, färskost, pepparotsvisp på fin crisp


Till varmrätt
Potatislasange
Gjorde den i en brödform. Som en Larsson fast med spenat. Jättegod!
Till det goda vänner och en Kall Riesling kan det bli bättre?
https://sv.stories.newsner.com/smak/potatislasagne/


Söndag är en vilodag. Så då blev det inte mycket gjort.  
På eftermiddagen var vi bjudna till Irene på middag. Skönt att slippa fundera på vad man ska laga.
Eftersom vi gick dit och hem så blev det ca sju km.

I måndags var det dags för att sätta dom ädlare delarna i kläm. Gör fasen lika ont varje gång. Nu är det bara att vänta på provsvar. Och lika oroligt att öppna kuvertet när det kommer.


Det blir en jobbvecka. 
Här byter jbuss på Gullmarsplan till fyran, nästa byte Skanstull med trean upp till sjukhuset


Inte så konstigt att jag älskar mitt jobb! Många sådana här sötnosar blir det varje dag 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala