Biffen och jag

 

IMG_20120921_131457

Söndag och lite återblick i veckan. Skön ledighet då jag började fredagen med massage på Axelsons. Underbart och ont/skönt. Duktig tjej som gick loss på mina onda axlar/nacke. Jag trodde jag beställt spa/massage. Men det var inget spa utan massage 60 minuter. Och jag tror inte att det går att göra så mycket med mina axlar, möjligtvis mjuka upp mina stela muskler. Så nästa gång får det bli Spa/massage och en inpackning. Jag är bra på att unna mig just nu.

IMG_20120921_161136

Eftersom Axelsons ligger på Gästrikegatan och ärligt talat så visste jag inte riktigt var jag var när jag kom ut med jag gick gatan ner och kom ut precis där Millers var på Odengatan. Millers som ändrat sitt sortiment. Oj så mycket snyggt de hade. Det blev en grå/blå klänning och en tunika i något turkos/svart. Ett halsband blev det också (jag har ju inga smycken:-) jättesnyggt!

IMG_20120921_123540

Sedan var det dags för lunch. Det blev en laxsallad lite länge ner på gatan. Solen värmde så gott så jag kunde plocka av mig kappan.

IMG_20120921_200155

I veckan som gått har jag varit ute på kvällsrundan med Biffen. Och så hade jag tänkt att Biffen skulle vara hos mig över natten så Gunnar och Therese fick lite avlastning. Therese har bara två veckor kvar tills Toras lillasyster ska komma. Jag hade bjudit hem Irene på soppmiddag. Under kvällen visade Biffen hela tiden att han inte ville sova över. Sprang hela tiden fram och tillbaka och gnällde och tittade lite uppfodrande på mig. Så det var bara att gå en trappa upp och lämna tillbaka.( Åsa, du vet väl hur det känns?)

IMG_20120922_102440

Lördag förmiddag så hämtades Biffen. Jag skulle gå till Svedmyra och köpa blommor att pryda porten med.

IMG_20120922_102444IMG_20120922_102456IMG_20120922_102526IMG_20120922_102510

Jag försökte fånga Biffen när han tittar på mig. Alla som försökt fota en hund vet att det är inte är lätt. Han stretade emot hela vägen och visade klart att den här vägen brukar han inte gå. En typisk terrier!

IMG_20120922_141912

När vi sedan kom hem efter att ha promenerat och stretat i en och en halvtimme var vi ganska trötta och så ville han vara min kompis så då kröp vi ihop i soffan och somnade gott båda två. Han på min arm. Så himla mysigt. Sedan följde han mig i hälarna hela dagen. Så när jag satte mig vid datorn så skulle han sitta i mitt knä vilket var svårt när man skulle klia bakom örat samtidigt. Så han satt bredvid hela tiden.

En oväntad vänskap

Nu ska jag in till stan och gå på bio. Nåt jag inte gör ofta. Men den här franska filmen har fått så otroligt fina recensioner så den måste ses! En feelgod  film och ikväll är det både X_factor och Moreus.

Sista veckan nu för att arbeta heltid!

Kommentarer

  1. Vilken mysig helg och Biffen är så charmig. Vi vill också se den där filmen och massage ska vi nog ta varje dag i Thailand.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala