Mantra i veckan

 

2012-09-16 17;17;12

Det gäller verkligen att försöka se det positivt nu när hösten slår till. När man kliver ur sängen så slår man sig på knäna och säger “idag blir en dag rolig” det hjälper kanske om man upprepar det tillräckligt många gånger. Den här veckan har rent vädermässigt varit bedrövlig. Jag har jobbat alla dagar utom fredagen, då jag var ledig. Och den dagen blåste det och regnade hela dagen. I helgen har jag jobbat och då har det varit jättefint höstväder. På tisdag är det säkert skitväder för då är jag ledig. Då behöver man verkligen slå sig på knäna. Jobbar onsdag och sedan tre ledig:-) Om det tycker jag!!

2012-09-12 17.44.10

I början på veckan var jag ute och letade prydnadskuddar. Jag kände att det måste förnyas lite i vardagsrummet och det går inte att möblera om så mycket så då fick det bli nya kuddar istället och dom som jag fastnade för på Åhlens hemsida fanns ju inte i Ringen så då fick jag bege mig till Kungsholmen. Klev av bussen vid Kungsholms kyrkan och promenerade Hantverksgatan upp till Fridhemsplan.

2012-09-13 19.09.31

Går hem därifrån med kackerlacks kudden (skalbagge?), en tegelfärgad och en mörkgrön. Men det blev så dystert så tillbaka och bytte till en Casablanca kudde. Genast lite bättre!

2012-09-12 18.16.49

Flying Scotsman in finns fortfarande kvar på Fleminggatan och där har man suttit många gånger bl a med Siv och Lasse efter Åsornas bröllop. Visst ja. Catrine var också med:-)

2012-09-12 18.26.46

På Pipersgatan var jag tvungen att kika upp mot fönstren ovanför porten. Det är nog den mysigaste lägenhet jag bott i och jag har bott i ett antal!  Åsa övertog den sedan när vi flyttade ut till Vätö.

2012-09-14 12.53.37

Fredagskvällen bjöd jag ner mina fina grannar och som vanligt när man har trevligt så glömmer jag att fota. Men det blev fint dukat i alla fall!  Efter att vi ätit  och pratat oss mätta så började lilla Tora bli trött och då är det behändigt att bo så nära. Innan jag började ta hand om disken så tog jag en runda med Biffen. Så skönt med en kvällspromenad innan man går och lägger sig.

2012-09-15 16.55.33

Lördag var Margot i stan så då träffades vi vid Slussen. Jisses vad folk det var på Söder. Halvmaran lockade många. Det gick nästan att inte ta sig fram över Götgatspuckeln, så vi tog oss till Kungsholmen som jag älskar. Där tittade vi på maran en stund (såg inte Magnus) innan vi gick till Tabbuoli. Om jag fick välja stadsdel skulle jag definitivt välja att bo på Kungsholmen. Inte lika hysteriskt som på Söder.

2012-09-15 17.20.03

Libanesisk mat när den är som bäst! Nöt och lammfärs spett med tillbehör. Och ett glas rött till det.

Ja så var den veckan slut. Söndagskvällen ska jag tillbringa med Kalle Moreus

Ha de.

Kommentarer

  1. Du får boka en öppen biljett till Thailand så du kan vara där riktigt länge. Det är viktigt att ha saker att se fram emot nu när ni har hösten och vintern framför er.

    Ja den där puben har man varit på några gånger, dock inte efter vårt bröllop ;). Jösses det är snart 10 år sedan...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala