Sicken vecka!!

 

 2012-09-29 12.24.56

Min prydnad i porten!

2012-09-28 16.29.48

Ja och vilken vecka sedan. Ibland händer ingenting på en vecka . Men den här veckan har det hänt grejer må ni tro. Jag har blivit med bil igen! Och jag är så glad för den. Förra året vid den här tiden sålde jag min lilla röda och saknade inte den så mycket i början eftersom förhållandena såg annorlunda ut då. Men sista tiden har jag verkligen saknat bil. Så jag har smugit in på Blocket och kikat och helt plötsligt står den där. Kär vid första blicken har man ju hört och det var verkligen så. Den är så fin! Bilder kommer i veckan. Jag får hämta den i slutet på veckan. Ljusgrön metallic. En bilförsäljare i Visätra, Huddinge hade den. Så dit for jag efter jobbet i fredags och provkörde den. Gick som en klocka, sju år gammal men fräsch en Toyota Yaris, lite mer bil än vad Aygon var.

Känner du Kjell igen bilden? Där som Bibbi och Börje bodde. Och förresten Ester och Aron bodde väl också där?

2012-09-29 11.05.06

En ledig och skön helg har det varit. Gick fram till Bea på lördag förmiddag och handlade. Nu har det varit några fina höstdagar och om alla såg ut som  i helgen hade det inte varit så tungt.

2012-09-29 11.01.19

Träden utefter Tussmötesvägen har fått sina vackra höstfäger

2012-09-29 12.47.08

Kastanjer är så fina men lite svåra att behålla, de möglar så småningom, tyvärr

2012-09-29 11.19.57

Porten in till Stureby sjukhus. Där satt en liten kisse och vaktade.

2012-09-29 16.14.40

Jag läste i en inredningstidning att det skulle vara teman i år. Och då slog det mig att jag hade redan ett tema. Asien men lite inslag av Australien (aborigin tavlan)

2012-09-30 10.16.23

Söndag morgon ringde telefonen. Det var dags för Gunnar och Terese att åka och hämta hem en lillasyster till Tora så småningom. När jag kom upp satt Tora och åt frukost. En glad och pigg Tora.

2012-09-30 10.42.09

Här försöker jag fota en lillasyster till Gunilla och Tora svischar förbi i full fart.

2012-09-30 11.47.03

Eftersom det var soligt och fint fick det bli en promenad med Tora och Biffen.

2012-09-29 20.18.26

Förra helgen fick jag en jättefin bukett rosor av Irene. Nu var dom slut utom en som fick ett glas alldeles för sig själv

2012-09-30 13.49.35

På eftermiddagen kom Irene och hämtade mig och vi tog fika med oss till Farsta  gård och sjön Magelungen. När vi kom dit blåste det kallt och så kom då den dagliga skuren. På hemvägen hittade vi ett jättefint bad ställe Hökarängsbadet.Drevviken,  En vik med havsvatten. Dit ska det nog bli till sommaren nu när jag blir bilburen. Vilken frihet det är med bil ändå!

Ha de

Kommentarer

  1. Ja det är inte lätt att fota med småbarn i närheten.
    Vackra blommor vid er port. Jag tänkte handla hem lite blommor i veckan så vi kan städa ute och göra fint nästa helg.
    Ska bli spännande att få se bilder på bilen :)
    Ha en bra vecka
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis igen till Karins Lilla Gröna!
    Väldigt fina höstbilder.
    Ja, det har ju blivit några långresor för dig den senaste tiden och det är kul att se att de nu förgyller ditt fina hem.

    Kram Åsa och Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala