En helledig dag

 

2013-02-02 12.19.19

Vilket underbart väder helgen bjudit på. Valde mellan att gå min vanliga runda eller att åka in till city. Det fick bli city! Jag vet inte varför det så sällan blir av att man passerar söder och åker vidare. Stureby T-bana där jag stått hur ofta som helst och aldrig upptäckt skulpturen. Vet inte riktigt om det är lampor, jag tror det.

2013-02-02 12.44.52

Andra sidan vattnet var målet för dagen. National muséum.  Har aldrig varit där, men oj så mycket fint det var att titta på. Många av våra största konstnärers verk fanns att beskåda.

2013-02-02 13.51.42

Snippan heter den här. Ja tjejer så här ser vi nog faktiskt ut i de nedre regionerna.

 2013-02-02 14.02.32

Bland annat Kröjer! Måla kunde han men kvinnor hade han ingen tur med. Efter att ha läst boken och även sett filmen Balladen om Marie har jag lite svårt för just honom. Men har var ju sjuk så det var nog inte lätt, varken för Kröjer eller Marie.

2013-02-02 13.50.13 

Som sagt mycket fint fanns det att se på, avdelningen ljus och mörker hittade jag den här fina lampan. Jag har faktiskt haft något liknande tidigare  Men den här lampan kräver ett betydligt större kök än vad jag har. Innan jag jag gick därifrån så åts det lunch där. Hittade ett  litet rum där det inte var så mycket folk

För mycket folk var där. Det var sista helgen innan renoveringen, så man fick passa på

2013-02-02 14.29.53

På väg från museet går man förbi Illul Bolighus och det måste man ju se. För mig som älskar design är det som att komma in i en gottebutik. Så mycket vackert

2013-02-03 11.20.49

Och mussli fick jag till också!

2013-02-03 15.35.29

För en stund sedan kom Gunnar ner och frågade om jag ville ha en kaffemaskin. Jisses har inte hämtat mig än. De hade en och istället för att ställa ner den här i   källaren ville han glädja mig med en. Vilka grannar!

Nu till Annalunds vägen. So long så länge

Kommentarer

  1. Solong och tack för besöket 😃

    SvaraRadera
  2. Men shit så trevligt av grannarna! Mysig helg du ser ut att haft.Fint vader fick ni ocksa till skillnad fran oss ...

    Lill-Asa

    SvaraRadera
  3. Tack själv Marie. Fantastisk god mat av din Magnus!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala