Kalas för Isak

 

2013-02-17 14.16.32

I går var vi till Sofie och firade Isak som blev så glad för sin snöskyffel. Nu kunde han ju hjälpa mamma att skotta. Isak är en glad skit och har alltid varit.

2013-02-17 14.44.32

Så här gammal blir han.

2013-02-17 14.22.22

Cim var också där med sina barn. Lynn och Ebba ställer snällt upp när man vill fota. Så söta tjejer. Albin är det inte lika lätt att fånga på bild. Han är lika snabb som vinden.  Han står inte stilla så länge så man hinner fota.

2013-02-17 15.25.31

Lynn letar lus :-) på mormor. Det var sådant som man försökte få tjejerna att göra när dom var små. Underbart skönt när dom gjorde frisyrer och krafsade i hårbotten. Ståpäls hela tiden. Sedan spelade jag memory med de minsta.

2013-02-17 17.43.33

Gun orkade inte stanna så länge, så efter en och en halvtimme var vi på väg hem. Strax innan Grödby finns ett loppis. Jag som inte brukar gå på sådana lokaler (det luktar alltid lite snusk) fick för mig att gå in och titta om det fanns några snygga glas Jag har länge letat fina likörglas och tänk, där stod dom. Underbart vackra och femti spänn för sex glas. Vilket fynd!

2013-02-17 19.45.18

Ja, idag är det tre veckor tills jag åker och då börjar lägga fram sådant som man kommer på och inte får glömma. I det röda fodralet ligger alla bokningar. Den här gången är det mer än vanligt eftersom jag bokat både hotell, boende på olika ställen och inrikesflyg. Jag har idag skypat med Åsa på morgonen och som tur var visat nycklarna som jag trodde gick till deras hus i Thailand. Så nu vet jag vilka nycklar var. Fick för mig att deras nycklar var nycklarna till min nya cykel. Puh!! Det hade nog blivit en tråkig upptäckt när jag låsa upp dörren i Koh Lanta.

 

Ha det gott mina kära och nära

Kommentarer

  1. Trevligt med familjetid och sota sma barn!

    Lill-Asa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala