Lite vänlighet

 

2013-02-16 11.58.00

På mitt kontor på jobbet har jag min personliga kontorsutrustning och eftersom jag inte ska vara kvar där för evigt på SÖS så börjar jag plocka hem det som jag har användning för här hemma. Sålunda rullade jag ner hurtsen till garaget där bilen stod. Vad jag däremot inte tänkte på var att jag skulle ha den ur bilen och in. Den har nu stått bak i bilen i över en vecka för sedan dess har det ju snöat en hel del. Men nu skulle den in, trots snön. Så jag går ut till vändplan där jag har bilen och får den med nöd och näppe ur bilen så tung är den. Det gick inte att få ut lådorna för i så fall hade det varit lättare. Vad händer? Det kommer en kille som är ute och motionerar och har sprungit en mil redan och skulle fortsätta en mil till, frågar om jag behöver hjälp, nädå säger jag för vill ju inte belasta honom med min hurts. Jodå, säger han och hugger tag i hurtsen och bär den ända in i hallen. He made my day kan man säga. Han var ingen ungdom dessutom. I min ålder tror jag, ja snäll var han och inte fick jag bjuda honom på något heller!  Tänk vad lite vänlighet gör.

2012-11-07 21.41.09

Det börjar ju bra, det tror jag på!

 

Pattaya Beach

 

22 dagar kvar tills Thailands resan!!

Ha det gott mina nära och kära och alldeles särskilt till Gun och Uffe som varit dåliga!

Krya på er säger jag och om tankar hjälper så är ni snart på benen igen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala