Vår vinter och takdropp

 

2013-02-23 16.04.48

Det blir bakslag det vet man ju, men det är ändå så att våren är på väg. Och dit hör tulpaner. Igår gick jag Tussmötevägen fram till BEA och handlade mig två knippor med tulpaner (finns det tulpaner i Australien på eran vår?) Till tulpanerna köpte jag eukalyptus kvistar( det vet jag finns i Australien).

2013-02-22 12.48.18

Jag har varit ledig fre, lör och söndag. I fredags vaknade jag av att det ringde på dörren, tittade på klockan och såg att klockan var tio!! For upp ur sängen och vimsade runt för att få på mig kläder så jag kunde öppna dörren. Det var Therese och Tora. När jag fyllde år i januari fick jag ett kort där det stod att de ville bjuda mig på mat på Deli, en lunchrestaurang i Årstaberg. Från utsidan ser den väldigt tråkig ut. Men vilken mat! Och det var det fler som tyckte. Fullsatt, men Gunnar hade hittat ett bord. Det är inte alla dagar man äter musslor till lunch, men så gott!!

2013-02-22 12.48.28

Både Tora och Ragna var med. Ragna som sov sig igenom hela härligheten. Och Tora åt mina pommes och bröd.

2013-02-22 14.14.48

Gunnar jobbar på Selecta som gör kaffemaskiner. Vi följde med på jobbet och fick en fantastiskt god Cappucino. Och nu vaknade Ragna och fick en skvätt mat innan vi gick hem.

2013-02-22 14.30.03

Jättedålig kvalité på fotot (jag vet)men så här så kaffemaskinerna ut på femtitalet.

IMG_20130223_183119

På lördagen var Biffen hos mig några timmar. Så när jag läste kvällstidningen låg  han mellan mina fötter men hade ändå koll på ytterdörren ifall hans familj skulle komma. En charmig kille med en bestämt vilja.

2013-02-24 11.22.28

Söndagen vaknade jag till en solig vinterdag för att få lite motion så bestämde jag träff med Irene på Globen. Vi fikade och hade det trevligt. Handlade på ICA sedan gick vi hem till Irene och hämtade bilen och jag blev hemkörd. Jag hade handlat alldeles för tungt för att gå hem.

2013-02-24 13.56.08

Idag har balkongdörren fått stå öppen så jag har fått lyssna på takdroppet. Underbart!

2013-02-19 10.45.30

För det mesta för man ju “bara” ett barn men sedan finns det ju dom som får tre också!

Nu bara två veckor innan jag lyfter mot varmare länder. Igår köpte jag inrikesflygbiljett från Bangkok ner till Hat Yai. Sedan tar man en minibuss eller taxi till Pak Bara och därifrån speedbåt till Koh Lipe. Är nog framme vid fyratiden på em. Meningen var att jag skulle åka tåg men har ändrat mig eftersom det tar så lång tid, femton timmar med tåg och en och en halvtimme med flyg. Så får jag ytterligare en dag på Koh Lipe.

Kommentarer

  1. Åh, vilken fin tulpanbukett! Och Deli i Årstaberg måste man ju prova :)

    SvaraRadera
  2. Ja du, jag vet inte nar det finns tulpaner har i Australien. Men de finns i alla fall, sa mycket vet jag.
    Oj sa harligt med bla himmel och takdropp. Annu skonare att ha en sadan underbar resa framfor dig. Snart ar du pa vag mot Arlanda...

    Lill-Asa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala